۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷

فرماندار خرمشهر:

مهلت آماده سازی تمهیدات اربعین تا آغاز آبان/۴ معین دیگر انتخاب شد

مهلت آماده سازی تمهیدات اربعین تا آغاز آبان/۴ معین دیگر انتخاب شد

خرمشهر- فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تمام کارهای مربوط به آماده سازی اربعین باید تا اول آبان به پایان برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله حیاتی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر با اعلام این خبر، عنوان کرد: امسال شهرستان های آغاجری، ایذه، بهبهان و همچنین استان هرمزگان به ما اضافه می شوند و در شلمچه موقعیت می زنند.

وی همچنین خبر از افتتاح پایانه بین المللی مرز شلمچه در سال جاری را داد و گفت: این پایانه به همراه مسجد و سایر زیرساخت های رفاهی آن امسال به صورت رسمی افتتاح می شود که می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات داشته باشد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر در اربعین از گذرگاه شلمچه تردد کردند، مشکلات سال ۹۴ را در مقایسه با سال ۹۳ کمتر ارزیابی کرد و در ادامه به برشماری مهمترین این مشکلات پرداخت.

حیاتی بحث پارکینگ را مهمترین مشکل موجود در اربعین سال گذشته اعلام و عنوان  کرد: در سال گذشته بیش از ۲۴ خودرو در خرمشهر پارک شد اما این شهر ظرفیت تنها پنج هزار را داشت که در نهایت مجبور به اقدام فوری  در این راستا شدیم.

وی از تدوین نقشه احداث پارکینگی به مساحت ۵۰ هکتار در خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: برای این پارکینگ موقعیت مناسبی در نظر گرفته شده است که در فاز نخست باید آماده سازی و زیرسازی شود.

رئیس ستاد اربعین خرمشهر با بیان اینکه کریدور اربعین برای سال های سال در شلمچه پابرجا خواهند ماند، اظهار کرد: با توجه به اینکه باید کریدور اربعین دراطراف جاده اصلی باشد، سازمان منطقه آزاد اروند باید در طرح جامع خود کریدور اربعین را تعریف کند.

فرماندار خرمشهر در ادامه کمبود سرویس های بهداشتی و قطعی یا افت فشار آب را از دیگر مشکلات مرز شلمچه در اربعین ۹۴ برشمرد و افزود: برای رفع این مشکلات در سال جاری باید در محل هر موقعیت منبع ذخیره آب تعبیه و نسبت به افزایش سرویس های بهداشتی اقدام شود.

حیاتی برخی سرویس های بهداشتی پیش ساخته نصب شده در موقعیت را نا کارآمد دانست وعنوان کرد: باید با الگو گرفتن از سرویس های احداث شده توسط شهرداری تهران اما در ابعاد کوچکتر، مشکل سرویس های بهداشتی را به حداقل کاهش داد.

 

کد خبر 3603381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha