۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی خبر داد:

تداوم اجرای طرح «خرید صندلی خالی مدارس غیردولتی» در سال آینده

تداوم اجرای طرح «خرید صندلی خالی مدارس غیردولتی» در سال آینده

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده از تداوم اجرای طرح «خرید صندلی خالی مدارس غیردولتی» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضيه گرد در خصوص بحث خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی آینده، اظهاركرد:‌ ما به موضوع خرید خدمات آموزشی اعتقاد داریم و معتقدیم در مدارسی که امکان آن را ندارند که معلم یا فضا داشته باشند،‌ خرید خدمات آموزشی باید صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با بیان اینکه با خرید خدمات آموزشی، عدالت آموزشی نیز اجرا می‌شود، تصريح كرد: باید از ظرفیت مؤسسان و مدارس غیردولتی استفاده کنیم که این موضوع ممکن است استفاده از فضا و تجهیزات یا استفاده از نیروی انسانی باشد و البته در برخی موارد نیز آموزش و پرورش شرایط ویژه‌ای دارد که در جهت کمک به مدارس غیردولتی انجام می‌شود که صندلی خالی از جمله این موارد است.

وي خاطرنشان كرد: دنبال طرح‌هایی هستیم که منجر به صرفه‌جویی برای آموزش و پرورش هم باشد چون اگر بخواهیم فقط روی بحث صندلی خالی تمرکز کنیم به تنهایی نیازهای آموزش و پرورش را پاسخ نمی‌دهد ولی معتقد به مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مدارس غیردولتی هستیم.

گرد در خصوص اجرای طرح صندلی خالی در سال تحصیلی آینده افزود:‌ ابتدا باید تمام برنامه‌های ساماندهی نیروی انسانی انجام شود ضمن اینکه ثبت‌نام مدارس غیردولتی و دولتی انجام شود و پس از اتمام تمام فرآیندها، در جایی که مدارس دولتی با تراکم بالا مواجه هستند و مشکلاتی دارند که نمی‌توانند کلاس درس را برگزار کنند، تعدادی از دانش‌آموزان به بخش غیردولتی منتقل شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده در خصوص اعتبار براي طرح صندلی خالی در بودجه سال ۹۵ اظهار كرد:‌ این اعتبار قاعدتاً در دل سرانه آموزشی قرار دارد یعنی قانون اجازه داده تا آنجایی که مشکلاتی وجود دارد متناسب با قوانین و تشخیص وزیر اقدام کنیم.

وی در خصوص سرانه آموزشی نیز يادآور شد:‌ سرانه آموزشی با سرانه دانش‌آموزی متفاوت است و سرانه آموزشی آن چیزی است که بابت هزینه معلم و هزینه‌های دانش‌آموز پرداخت می‌شود که رقمی بیش از ۲ میلیون تومان است البته بنده رقم دقیق آن را نمی‌دانم اما کمک‌سرانه دانش‌آموزی رقمی است که به عنوان کمک به فعالیت‌های جاری مدرسه پرداخت می‌شود.

گُرد اضافه کرد: در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان،‌خراسان شمالی و گلستان و در مناطقی که مشکلات فضای آموزشی وجود داشت از این طرح استفاده شده است

کد خبر 3606495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha