۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین:

پلنگ ایرانی بیمه شد

پلنگ ایرانی بیمه شد

قزوین- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به بیمه پلنگ ایرانی خسارات ناشی از این حیوان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مظفری ظهر یکشنبه در جمع مردم پرچکوه با اشاره به اینکه منطقه رودبار الموت غربی از جمله زیستگاههای پلنگ ایرانی است افزود: به منظور حفاظت از این گونه باارزش حیات وحش سازمان محیط زیست با بیمه کردن آن زمینه پرداخت خسارات ناشی از حمله آن به دام های اهلی را تقبل کرده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ مراتع و نقش آن در تامین نیازهای غذایی مردم اظهار داشت : منطقه رودبار الموت غربی دارای تنوع زیستی و شرایط مناسبی برای حیات گونه های جانوری است و اکوسیستم های این منطقه از اهمیت حیاتی برای جوامع و ساکنین برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت از تنوع زیستی تصریح کرد : امروز طبیعت گردی یکی از راهکارهای مهم رونق اقتصادی و توسعه گردشگری محسوب می شود که لازمه آن آموزش و فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست است.

همچنین در این مراسم که با همکاری سازمان مردم نهاد اله موت یار و دهیاری و اعضای شورای اسلامی و ساکنان روستای پرچکوه از توابع بخش رودبار الموت غربی برگزار شد، شرکت کنندگان با جمع آوری زباله ها و پاکسازی محیط روز زمین پاک را گرامی داشتند.

کریم حبیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در این مراسم فرهنگسازی و مشارکت مردم درحفاظت از محیط زیست را لازمه توسعه پایدار دانست و گفت : اگر بخواهیم به توسعه دست پیدا کنیم باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست را به مقوله ای عمومی تبدیل کرده و آن را نهادینه کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در ادامه با اشاره به برنامه های پیش بینی شده به منظور تجمیع و ساماندهی زباله ها در استان، نسبت به تامین ماشین آلات در بخش رودبار الموت غربی قول مساعد داد و گفت : امیدواریم با همکاری نهادهای مسول از جمله ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی زمینه تحکیم اصول زمین پاک در استان فراهم شود.

اکبر رحمتی سرپرست بخشداری رودبار الموت غربی هم در این مراسم با بیان این که در اجرای برنامه های توسعه ای باید ملاحظات زیست محیطی مد نظر قرار گیرد اظهار داشت : ارتقاء سطح معیشت مردم و حفاظت از منابع خدادادی برای آیندگان، با اجرای برنامه هایی از جمله در بخشهای حفظ آب و خاک و جلوگیری از آلودگی محیط زیست امکانپذیر است.

رحمتی افزود : هم اکنون در بخش الموت غربی ۵۸ دهیاری وظیفه جمع آوری زباله ها را به عهده دارند که برای اجرای دقیق برنامه های خود به نیازمند مشارکت و همکاری مردم هستند.

سرپرست بخشداری رودبار الموت غربی در ادامه با اشاره به اینکه پرآبترین چشمه ها و رودخانه استان در بخش رودبار الموت غربی واقع شده است تصریح کرد : حفاظت از این منابع خدادادی و جلوگیری از آلودگی آنها وظیفه عموم مردم و گردشگرانی است که از این ثروت های خدادادی استفاده می کنند.

کد خبر 3606858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha