۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۳

جانشین پلیس پیشگیری ناجا:

امنیت فرهنگی یکی از مهمترین ابعاد امنیت است

امنیت فرهنگی یکی از مهمترین ابعاد امنیت است

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: امنیت فرهنگی مهمترین، موثرترین و نامحسوس ترین بعد امنیت عمومی و ملی است و تهدید فرهنگی از پیچیده ترین اشكال تهدید علیه امنیت است.

 به گزارش خبرگزاری مهر سردار معصوم بیگی در جلسه هفته ناجا از امنیت فرهنگی به عنوان مهمترین و موثرترین بعد امنیت عمومی و ملی نام برد و با اشاره به تهدید فرهنگی، اظهارداشت: تهدید فرهنگی از پیچیده ترین اشكال تهدید علیه امنیت است و از مولفه های قدرت نرم كشورها محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر كشوری با تهدید فرهنگی مواجه شد، هویت خود را از دست داده  و قادر نخواهد بود مسیر تكاملی خود را طی كند و نمی تواند ارزش های پایه ای خود را در جامعه ترویج و درونی نماید بنابراین  به مرور زمان زمینه برای جایگزینی فرهنگ بیگانه فراهم می شود و در پی آن امنیت مردم به خطر می افتد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، هنجارها و رفتار قانونی  را از سرمایه های جامعه دانست و گفت: این هنجارها ریشه در فرهنگ مردم داشته  و موجب افزایش امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

هفته ناجا فرصتی است برای ترویج فرهنگ قانون مداری

سردار معصوم بیگی ، هفته ناجا را فرصتی برای ترویج فرهنگ قانون مداری و آموزش همگانی مردم در جامعه برشمرد و گفت : پیامد این هفته امنیت واحساس آن است.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری ناجا، رمز موفقیت در كارها را برنامه ریزی خلاقانه، پویا، بالنده و تلاش در اجرای خوب آن عنوان كرد و گفت: برای دست یابی به این هدف و رسیدن به توفیقات بیشتر باید نقادانه به كارهای خود بنگریم و با استقبال از اشكالات و قبول ضعف، در پی تقویت قوت ها و مرتفع كردن نقاط ضعف باشیم.

وی خاطر نشان كرد: استفاده از نقطه نظرات دستگاه های نظارتی، مسئولان مربوطه و اتاق فكر موجب افزایش اثر بخشی، كاهش هزینه ها و حذف برنامه های كم اثر و ارتقاء كیفی برنامه های موثر خواهد شد.

انسجام و تعامل مجموعه، موجب هم افزایی و كارآمدی است

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، انسجام مجموعه را موجب همراهی و هم افزایی دانست و گفت: در نگاه سیستمی عملكرد همه كاركنان و بخش ها در موفقیت یك مجموعه موثر است پس با تعامل و همفكری و مشاركت و با تكیه بر راهكارهای علمی، اجتماعی و فرهنگی می توان با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های بالقوه،قدم های محكم و رو به جلو برداشت.

وی با اشاره به اینكه پلیس پیشگیری باید در نوآوری و خلاقیت پیشتاز  باشد تاكید كرد: برای رسیدن به این مهم، باید ذهن فرماندهان، روسا و مدیران همواره درگیر تحول ، پویایی و نوآوری سازمانی باشد.

سردارمعصوم بیگی در پایان هفته ناجا را فرصت مناسبی برای ‏ارائه برنامه‌های اجرا شده یکساله و طرح برنامه های آینده سازمان دانست كه موجب همراهی و اعتماد بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس خواهد شد.

کد خبر 3608133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha