۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱

در جریان نشست امروز پارلمان عراق رخ داد؛

«سلیم الجبوری»: مردم از شما دستاورد می‌خواهند نه تعطیل کردن جلسات

«سلیم الجبوری»: مردم از شما دستاورد می‌خواهند نه تعطیل کردن جلسات

رئیس پارلمان عراق در جریان جلسه امروز پارلمان این کشور که با حضور حیدرالعبادی نخست وزیر برای بررسی کابینه پیشنهادی العبادی تشکیل شد، عنوان کرد: مردم از شما انتظار کسب دستاورد را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، پارلمان عراق جلسه خود را با حضور ۱۷۲ نماینده و به ریاست «سلیم الجبوری» آغاز کرد.

بر اساس این گزارش فراکسیون های سیاسی اصلی در عراق جلسه ای را با حد نصاب کامل برای بررسی کابینه پیشنهادی «حیدرالعبادی» نخست وزیر این کشور تشکیل داده اند. امکان دارد که در این جلسه به کابینه تکنوکرات العبادی رأی اعتماد داده شود.

سلیم الجبوری در سخنانی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: مردم از شما انتظار کسب دستاورد را دارند، نه اینکه جلسات را تعطیل کنید. وی در ادامه پیشنهاد داد که کمیته ای برای مذاکره با نمایندگان تحصن کننده تشکیل گردد.

رئیس پارلمان عراق در ادامه اظهار داشت: آنچه در طوزخورماتو رخ داد، نیازمند آتش بس است و باید برای عبور از بحران ها گفتگو کرد.

این در حالی است که نمایندگان متحصن از رئیس پارلمان درخواست کردند که جلسه را لغو کند و همچنین از روسای سه گانه خواستند که منصب خود را ترک کنند.

در همین راستا یکی از نمایندگان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که العبادی لحظاتی پیش وارد سالن پارلمان شد.

همزمان نمایندگان تحصن کننده با ورود به پارلمان اقدام به سر دادن شعار کرده اند که موجب اخلال در نظم جلسه شده است.

یکی از نمایندگان عنوان کرد که ۳۰ نفر از اعضای مجلس مانع از بررسی کابینه وزرا می شوند.

گفتنی است از سوی دیگر مردم عراق به دنبال فراخوان رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه به صورت گسترده در «بغداد» پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

کد خبر 3608708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha