۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۲۳

مدیرکل آموزش‌وپرورش اردبیل مطرح کرد؛

سهم بالای بخش غیردولتی در اداره مدارس اردبیل/۹۴ درصد پوشش تحصیلی

سهم بالای بخش غیردولتی در اداره مدارس اردبیل/۹۴ درصد پوشش تحصیلی

اردبیل- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل از سهم بالای بخش غیردولتی در اداره مدارس استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری بعدازظهر پنج شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه با بیان اینکه سهم مدارس دولتی در استان ۸۴.۴۱ درصد است، افزود: در مقابل سهم بخش غیردولتی ۱۵.۵۹ درصد است.

وی با بیان اینکه سهم بخش غیردولتی به نسبت میانگین کشوری که حدود ۱۱ درصد است بالا است، اضافه کرد: این ارقام نشان می‌دهد زمینه و بستر توسعه مدارس غیردولتی در استان فراهم‌شده و اقبال اولیا برای پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان خود افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه در سه هزار و ۲۹۵ مدرسه در استان، ۲۲۹ هزار و ۹۵۳ دانش‌آموز تحصیل دارند، تأکید کرد: ۲۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس روستایی و ۷۶ درصد در مدارس شهری اشتغال به تحصیل دارند.

ناصری ۵۲.۳۴ درصد از دانش‌آموزان را پسر و مابقی را دختر برشمرد و تأکید کرد: باوجوداینکه در بخش روستایی ۲۴ درصد دانش‌آموزان تحصیل می‌کنند اما در تعداد کلاس‌ها ۳۵ درصد اختصاص به بخش روستایی دارد.

وی به تراکم پایین کلاس‌های درس در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز در روستاها دایر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه این استان در پوشش تحصیلی مقاطع مختلف وضعیت مطلوبی دارد، ادامه داد: در مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد در اول متوسطه ۹۲.۹۴ درصد، در دوم متوسطه ۷۶.۳۶ درصد و در کل استان ۹۴.۳۱ درصد پوشش داریم.

به گفته ناصری در سوادآموزی نیز استان در سال گذشته حائز رتبه چهارم شده است و توانسته ۱۰۶ درصد از برنامه‌های خود را محقق سازد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ منطقه و ناحیه آموزی برنامه‌های سوادآموزی به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است، اضافه کرد: به دنبال پیگیری برنامه‌های سال جاری هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان جذب دانش‌آموز برای سوادآموزی را امری سخت توصیف کرد و گفت: بااین‌وجود با تسهیلات و امتیازاتی که آموزش‌وپرورش قائل شده امیدواریم موفق عمل کنیم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته معلم به مراسم سپاس از معلم در تمامی شهرستان‌ها و ارائه خدمات رفاهی با تخفیف ویژه به معلمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این دیدار از موزه شهدا، دیدار با خانواده‌های معلمان پیشکسوت، همایش پیاده‌روی، مراسم تجلیل از معلمان منتخب و آغاز به کار دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش‌وپرورش پیش‌بینی شده است.

کد خبر 3611237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha