۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

آمار کودکان کار در اردبیل کمتر از سایر استان ها است

آمار کودکان کار در اردبیل کمتر از سایر استان ها است

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در مقایسه با سایر استان‌ها آمار کودکان کار این استان به مراتب کمتر و بهتر و مطلوب‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری بعدازظهر پنج شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه با تأکید به اینکه وظیفه بهزیستی جمع‌آوری کودکان کار نیست، تصریح کرد: ما مرکز ساماندهی کودکان کار با تمامی امکانات راه‌اندازی کردیم.

وی وظیفه جمع‌آوری کودکان کار را بر عهده شهرداری و نیروی انتظامی دانست و تأکید کرد: وظیفه بهزیستی جمع‌آوری نیست بلکه در مرکز خدمات مختلفی به کودکان کار ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در پاسخ به این سؤال که آیا آمار کودکان کار در اردبیل افزایش دارد یا نه، اضافه کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها آمار کودکان کار استان به مراتب بهتر و مطلوب‌تر است.

ستاری این اظهارات که افرادی کودکان را اجیر به کار می‌کنند، نادرست خواند و افزود: اغلب کودکانی که شناسایی شده‌اند خانواده دارند و از مرکز ما خدمات مختلف رفاهی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی از جمله فقر موجب می‌شود کودکی به کار گرایش پیدا کند، تأکید کرد: اگر کودکی خانواده نداشته باشد در مراکز این نهاد نگه‌داری می‌شود.

در این نشست معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز با بیان اینکه آمار کودکان کار استان شناور است، متذکر شد: سالانه ۱۳۰ نفر از مرکز بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

خسرو امیدوار افزود: بسته به نیاز کودک خدمات مختلفی از جمله سرمایه کار، تحصیل، مشاوره حتی غذای مناسب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا سه ماه کودکان کار در مرکز نگه‌داری می‌شوند، متذکر شد: در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل نیز با آموزش‌وپرورش هماهنگی‌هایی انجام شده تا کودک به پروسه تحصیل بازگردد.

کد خبر 3611264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha