۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳

آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد:

نقش موثر روحانیون در دفاع مقدس/ آمادگی طلاب برای جهاد و شهادت

نقش موثر روحانیون در دفاع مقدس/ آمادگی طلاب برای جهاد و شهادت

یکی از مراجع تقلید گفت: وجود علما در جبهه‌ها بسیار مؤثر بود و برخی از علمای بزرگ ماه ها در جبهه حضور داشتند و موجب دلگرمی رزمندگان می شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی جمعه شب در آیین رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی که با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، این اقدام را بسیار ارزنده خواند و از دست اندرکاران آن تشکر کرد.

وی با بیان اینکه باید همیشه به یاد شهدا باشیم، گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و باید راه آن ها که همانند راه انبیاء(ع) است، استمرار داشته باشد.

این مرجع تقلید تولید نرم افزار و چاپ کتاب که موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می شود را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و افزود: این که شهدا پرورش یافته کدام مکتب بودند دارای اهمیت است و باید بیان شود.

وی تصربح کرد: از وصیت نامه بسیاری از شهدا که ما را به شرکت در نماز جمعه، حضور در مساجد فرا می خوانند بسیار روشن است که این افراد در کدام مکتب پرورش یافته اند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه وجود علماء در جبهه ها بسیار مؤثر بود، گفت: برخی از علمای بزرگ ماه ها در جبهه حضور داشتند و موجب دلگرمی رزمندگان بودند و برخی از آن ها علاوه بر تبلیغ با همه تواضع به ارائه خدمات به رزمندگان می پرداختند که باید نام و یاد این افراد زنده شود.

وی با بیان اینکه در کرمان محل وسیعی برای نمایشگاه دفاع مقدس برپا است، عنوان کرد: این اقدام خوبی است که باید در تمام شهرها انجام شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: باید محلی باشد که طلاب در آن برای جهاد و شهادت ثبت نام کنند تا نشان دهند که همیشه حاضر و آماده اند و این محل ها به مدرسه ای تبدیل شود برای ساختن افرادی که آماده شهادت اند.

آیت الله نوری همدانی در پایان بار دیگر تأکید کرد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت طلبی باید همیشه زنده بماند.

کد خبر 3612280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha