۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۴

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

استان زنجان ۴۴ شهید فرهنگی دارد

استان زنجان ۴۴ شهید فرهنگی دارد

زنجان-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: استان زنجان ۴۴ شهید فرهنگی دارد که در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ایثار واحد زنجان، علی کاظمی با تسلیت سالروز شهادت معلم مجاهد و ایثارگر شهید مرتضی مطهری و همچنین تبریک هفته معلم به آموزگاران توانمند کشور و به خصوص استان زنجان، افزود: معلمان و فرهنگیان نه تنها در سنگر‌های آموزش خود یعنی مدارس خوش درخشیده‌اند بلکه در جبهه‌های حق علیه باطل نیز مردانه حضور یافته و در سنگر‌های خود دشمن را از پا درآوردند.

مدیرکل بنیاد استان زنجان شهدا و ایثارگران را معلمانی غیور و دریادل عنوان کرد و افزود: آموزگار شهدا و رزمندگان ائمه اطهار(ع) هستند، معلمانی که درس عشق و ایثار را برای همیشه به بشریت نشان دادند درسی که امروز ۳ هزار شهید والامقام، ۷ هزار جانباز و ۵۸۹ آزاده را در کارنامه استان زنجان شهر شور و شعور حسینی نتیجه داده است.

کاظمی با اشاره به اینکه استان زنجان ۴۴ شهید فرهنگی دارد، گفت: ۴۰ نفر از این شهدا معلم بودند که از این تعداد ۲۴ شهید از شهرستان زنجان، ۹ شهید از شهرستان ابهر، پنج شهید از شهرستان خدابنده  و ۲ شهید نیز از سایر شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه ۴۱۹ شهید دانش‌آموز در استان زنجان داریم، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲۲ نفر از شهدای دانش‌آموز شهرستان زنجان، ۵۳ نفر شهدای شهرستان ابهر، ۳۵ نفر از شهدای شهرستان خدابنده و ۹ نفر نیز از شهدای شهرستان ماهنشان هستند.

کد خبر 3614894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha