۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۵۰

معاون وزیر کشور:

امنیت ترددهای داخلی و بین المللی افزایش می‌یابد

امنیت ترددهای داخلی و بین المللی افزایش می‌یابد

کیش - معاون امنیتی وزیر کشور صدور گذرنامه الکترونیکی را سبب ارتقای دقت و امنیت در ترددهای داخلی و بین المللی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد کیش، حسین ذوالفقاری در هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو اظهار داشت: با توجه به وجود جرائم و اقدامات سازمان یافته و فعالیت بسیاری از مجرمان و تبهکاران و به خصوص اقدامات تروریستی که در جهان و منطقه وجود دارد ایجاب می‌کند اقدامات اساسی برای کنترل مجرمینی که به صورت سازمان یافته فعالیت دارند و یا گروه‌های تروریستی که ترددهای بسیار زیادی در بین کشورها هم دارند صورت گیرد.

وی در ادامه  یکی از این مسیر های تردد تروریست‌ها و تبهکاران را عبور از  مرزهای هوایی اعلام کرد و افزود: اغلب تروریست ها با استفاده از مسیر های هوایی اقدام به جابجایی می‌کنند و  امر نیاز به رسیدگی دارد، البته خیلی از کشورها اقدامات خوبی در زمینه‌های الکترونیکی کردن گذرنامه ها انجام داده‌اند و  با استفاده از شناسه های بیومتریکی و اعمال آن در اسناد مسافرتی سبب ارتقای دقت در ترددها شده اند.

وی تاکید کرد: با ایجاد بانک های اطلاعاتی داخلی و بین المللی در کنترل مسافرت ها و اهداف سفرها موثر است و کمکی برای امنیت کشور و بین المللی تلقی می شود.

معاون امنیتی وزیر کشور بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران هم زحمات بسیار زیادی کشیده شده و گذرنامه‌های الکترونیکی صادر و به زودی شاهد اعمال شناسه‌های بیومتریکی در این زمینه هستیم.

ذوالفقاری ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها می تواند به تبادل تجربیاتی که با سازمان ایکائو و دیگر سازمان‌های بین المللی نیاز داریم کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی با راه اندازی بانک‌های اطلاعاتی لازم در کشور، بتوانیم تمام ترددها و اهداف مسافرت ها را کنترل کنیم.

کد خبر 3621047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha