۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد:

عضویت در اتحادیه اروپا نقش جهانی انگلیس را تقویت می کند

عضویت در اتحادیه اروپا نقش جهانی انگلیس را تقویت می کند

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در تازه ترین اظهارات خود، عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را تقویت کننده نقش این کشور در عرصه جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در شهر لندن عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را باعث افزایش قدرت تأثیرگذاری این کشور در عرصه جهانی دانست و اظهار داشت که انگلیس و اتحادیه اروپا در صورت همکاری با یکدیگر از قدرت بیشتری برخوردار خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا که درست چند هفته پس از دیدار باراک اوباما از لندن در این شهر بسر می برد، خطاب به خبرنگاران گفت: «یک اروپای قدرتمند و متحد متشکل از انگلیس یک اروپای قدرتمندتر و یک شریک نیرومندتر است. من و رئیس جمهور اوباما معتقدیم که انگلیس از توان و ظرفیت بالایی برای ادامه نقش رهبری خود برخوردار است و باور داریم که عضویت [در اتحادیه اروپا] این نقش انگلیس را تقویت می کند».

لازم به ذکر است که مردم انگلیس طی یک همه پرسی عمومی در روز بیست و سوم ماه ژوئن در مورد ادامه عضویت یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت؛ تصمیمی که در حوزه های تجاری، سرمایه گذاری،‌ دفاعی و سیاسی دارای تبعاتی ماورای مرزهای انگلیس است.

گفتنی است که رئیس جمهور اوباما نیز طی دیدار خود از انگلیس در ماه آوریل اظهار داشت که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،‌ این کشور برای تجارت با آمریکا «در ته صف» قرار خواهد گرفت.

جان کری که این هفته برای برگزاری نشستهایی با همتایان خود در اروپا بسر می برد، تصریح کرد که وی قصد مداخله در تصمیم مردم انگلیس را ندارد،‌ با اینحال خاطرنشان کرد که آمریکا به دلیل همکاری تنگاتنگ خود با انگلیس به نتیجه این همه پرسی توجه ویژه دارد.

کد خبر 3655564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha