۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۲۸

کمیته‌ حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد؛

مرگ ۱۰۰ شهروند کرد ترکیه‌ بر اثر آتش در شهر محاصره‌ شده‌ جزیره‌

مرگ ۱۰۰ شهروند کرد ترکیه‌ بر اثر آتش در شهر محاصره‌ شده‌ جزیره‌

یکی از مسئولین حقوق بشری در سازمان ملل اعلام کرد که‌ بر اساس اسناد به‌ دست آمده‌ بالغ بر ۱۰۰ شهروند کرد ترکیه‌ای در محاصره‌ شهر جزیره‌ در استان شرناخ در آتش جان باختند.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از آسوشیتد پرس، زید رعد الحسین، از مسئولین حقوق بشری در سازمان ملل اعلام کرد که‌ بر اساس اسناد به‌ دست آمده‌ بالغ بر ۱۰۰ شهروند کرد ترکیه‌ای در محاصره‌ شهر جزیره‌ در استان شرناخ در آتش جان باختند.

این مسئول حقوق بشری سازمان ملل افزود: ما تحقیقات اولیه‌ خویش را در این خصوص آغاز کردیم و از دولت ترکیه‌ درخواست کردیم تا اجازه‌ دهد دیدبان‌های حقوق بشری سازمان ملل به‌ شهرهای کردنشین اعزام شوند تا حقیقت ماجرا روشن شود.

ترکیه‌ با این درخواست سازمان ملل متحد بارها مخالفت کرده‌ است. شهر جزیره‌ که‌ در استان شرناخ واقع شده‌ است از تابستان ۲۰۱۵ توسط نیروهای ارتش ترکیه‌ محاصره‌ شده‌ است و طبق خبرهای منتشر شده‌ حجم ویرانی‌ها در این شهر بسیار فاجعه‌ بار است.

یک گروه‌ حقوق بشری در ترکیه‌ با نام «مظلومدر» اعلام کرده‌ است که‌ تنها در محله‌ جودی در شهر جزیره‌ در سه پناهگاه‌ بالغ بر ۱۳۹ تا ۱۸۷ نفر جان باختند.

شایان ذکر است که‌ بعد از شکست پروسه‌ گفتگوهای صلح در ترکیه‌ جنگ داخلی در ترکیه‌ شعله ور شده‌ است و در اکثر شهرهای کردنشین ترکیه‌ حکومت نظامی برقرار است.

کد خبر 3655702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha