۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶

آیت الله نوری همدانی:

حوزه باید رسانه قوی داشته باشد/ صداوسیما درد ما را دوا نمی‌کند

حوزه باید رسانه قوی داشته باشد/ صداوسیما درد ما را دوا نمی‌کند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه صداوسیما جوابگوی نیازهای تبلیغی نیست، گفت: باید رسانه قدرتمند برای تبلیغ در حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار هیئت رئیسه انجمن ارتباطات حوزه علمیه با اشاره به اینکه در تبلیغ باید به همه ابعاد توجه شود، اظهار کرد: باید بر اساس ابعاد گوناگون در تبلیغ برنامه ریزی شده و همه جوانب در امر تبلیغ مد نظر قرار گیرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در بحث فقهی هم تبلیغ با عنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می‌شود، افزود: ائمه اطهار، ما را راهنمایی کرده‌اند که برای تبلیغ و شناساندن معروف و منکر چه راه حل‌هایی وجود دارد.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: نوشتن در دنیای طلبگی خیلی مفید و لازم است. باید عادت کنیم به این که مطالب را در کوتاه‌ترین زمان به دست بیاوریم چراکه همیشه فرصت وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت الهام از قرآن و اهل بیت در تبلیغ، تصریح کرد: در زمان بنی امیه و بنی عباس به واسطه دوری از اهل بیت در میان مردم، مذهب‌ها و فرقه‌های گوناگونی ایجاد شد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه روش درست تبلیغ بسیار از خود آن با اهمیت‌تر است، بیان کرد: ذوق و سلیقه و درک و جهان شناسی باید در امر تبلیغ مورد توجه باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید در گزینش مبلغان، امور این چنینی اصل قرار گیرد، افزود: باید در اندازه‌ای ایمان و قدرت و عقیده داشته باشیم که وهابیت و صهیونیسم را به مجادله بپذیریم و بر حق بودن خود را اثبات کنیم.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که هر چه در آن گام برداریم کم است. در دنیای امروز که همه دنیا به جنگ ما آمده‌اند غیر از تبلیغ راهی نداریم.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در تبلیغ، افزود: باید دستگاه پخش قوی برای پیام خود داشته باشیم و صدا و سیما درد ما را دوا نمی‌کند و باید به فکر رسانه‌ای قوی باشیم.

کد خبر 3656162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha