۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

معاون آموزش حوزه خواهران:

هزار استاد ادبیات عرب در جشنواره اساتید حوزه خواهران شرکت کردند

هزار استاد ادبیات عرب در جشنواره اساتید حوزه خواهران شرکت کردند

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بیش از هزار استاد ادبیات عرب در اولین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خالقی در اولین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران که با حضور شخصیت‌های حوزوی و اساتید راه یافته به دوره کشوری جشنواره در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم هدف از خلقت انسان عبادت، علم و معرفت، آزمایش انسان و رسیدن به رحمت الهی تصریح شده است و امام حسین(ع) نیز در حدیثی به ما فرموده اند که باتقوا باشیم و خداوند را عبادت کنیم.

وی بیان داشت: اگر فردی بخواهد به جایگاه بالایی برسد، استاد نقش اصلی را در این مسیر دارد و استاد می تواند بهترین راهنما برای شاگرد باشد.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران راه اندازی تشکل‌های علمی اساتید، استفاده از فضای مجازی و حقیقی، ایجاد سامانه پاسخگویی به سئوالات اساتید، افزایش مراکز تربیت مدرس، آموزش های بدو و ضمن خدمت برای افزایش ارتقای امور مهارتی اساتید را از جمله برنامه‌هایی این معاونت ذکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره علمی اساتید با موضوع ادبیات عرب در قم گفت: اگر کسی در پی یادگیری مباحث عربی است با آموختن ادبیات عرب بسیاری از موضوع های دیگر آموزشی برای وی تسهیل می شود.

خالقی بیان کرد: بیش از هزار استاد ادبیات عرب در اولین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران شرکت کردند و ۱۷۰ نفر به مرحله کشوری معرفی شدند که از میان آنها ۱۱ استاد به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی از معصومه گلگیری به عنوان یکی از اساتید و چهره های ماندگار حوزه علمیه خواهران و مدرس درس خارج فقه یاد کرد که در این مراسم از وی تقدیر شد.

کد خبر 3656910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha