۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹

حجت‌الاسلام قرائتی:

نظام آموزشی حوزه بازنگری شود/ انتقاد از هجرت‌نکردن طلاب

نظام آموزشی حوزه بازنگری شود/ انتقاد از هجرت‌نکردن طلاب

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از مهاجرت نکردن طلاب از قم و زیادبودن تعطیلات حوزه علمیه انتقاد کرد و گفت: نظام آموزشی حوزه باید بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه قرآنی «الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ یُهاجِرُوا ما لَکُمْ مِنْ وَلایَتِهِمْ مِنْ شَی» اظهار کرد: کسانی که در حوزه می‌مانند و می‌توانند به شهرهای مختلف هجرت کنند ولی این کار را نمی‌کنند، قرآن کریم می‌فرماید اینها را دوست نداشته باشید و هیچ پستی به آنها ندهید.

این استاد حوزه گفت: طوری نباشد که چون سیر یا گرسنه هستیم، نسبت به مهاجرت بی‌تفاوت باشیم.

وی بر لزوم ایجاد سایت خنده در حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: انسان نیاز به خنده دارد و اگر ۵۰ هزار طلبه‌ هر کدام یک نکته حکیمانه بگویند ۵۰ هزار نکته خنده‌دار گفته می‌شود و دیگر نیاز به برنامه خندوانه نداریم که خنده‌های زوری و مسخره داشته باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی خواستار استفاده از مکان‌های تبلیغی مناسب برای استمرار آموزش های طلاب شد و اظهار کرد: در قرآن کریم اشاره شده که قوم قریش تابستان‌ها کوچ می‌کردند. بنابراین می‌شود از این نکته استفاده کرد و در فصل گرما، طلاب را به مناطق سردسیر و خوش آب و هوا منتقل کرد تا جریان تحصیل متوقف نشود.

وی با انتقاد از زیادبودن تعطیلات حوزه گفت: البته تعطیلات حوزه کمتر شده ولی باید برای حذف تعطیلات تلاش کرد.

این استاد حوزه، تفسیر نمونه را یکی از بابرکت ترین کتاب های حوزوی دانست و تاکید کرد: حتی یک صفحه از این کتاب ۲۷ جلدی در ایام تحصیلی نوشته نشده است، چون در ایام تعطیلات حوزه دور آیت‌الله مکارم شیرازی جمع شدیم و این تفسیر را نوشتیم.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه محوریت قرآن باید در مباحث آموزشی تقویت شود، تاکید کرد: متاسفانه سهم قرآن در حوزه‌های علمیه ادا نشده است.

وی بر لزوم بازنگری در نظام آموزشی حوزه تاکید کرد و خواستار اهتمام جدی حوزویان نسبت به پاسخگویی به شبهات دینی در فضای مجازی شد.
 

کد خبر 3656937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha