۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱

آیت الله نوری همدانی:

نبود جایگزین برای علمای فقید فاجعه است

نبود جایگزین برای علمای فقید فاجعه است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه بعد از فوت علمای بزرگ در شهری جایگزینی برای آن عالم وجود ندارد و این یک فاجعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و تعدادی از دانشجویان دانشکده عقیدتی سیاسی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات بسیار مهم در اسلام است و عمل به این فریضه مهم و باارزش در بقای اسلام بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه طلبگی از شغل‌های بسیار مقدس و با ارزش در اسلام و ادامه دهنده شغل انبیا است، عنوان کرد: طلبه باید بسیار مطالعه داشته باشد و سعی کند فقیه شود زیرا یک فقیه می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: متأسفانه بعد از فوت علمای بزرگ در شهری جایگزینی برای آن عالم وجود ندارد و این یک فاجعه است.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: این مر در همه استان‌ها وجود دارد و اینکه چرا حوزه علمیه نمی‌تواند فقیه تربیت کند مشکل بزرگ و فاجعه است.

وی با اشاره به اینکه باسواد شدن کار محالی نیست و به همت بلند و جدیت نیاز دارد، بیان داشت: باید سعی شود خلأها رفع شود تا عرصه علم و علما همواره برقرار باشد.

طلاب باید گوینده و نویسنده باشند

مرجع تقلید شیعیان افزود: طلاب باید سعی کنند گوینده و نویسنده باشند و این به ادبیات غنی نیاز دارد و لازم است مهارت و تخصص‌های مورد نیاز در این باره را به دست آورند.

وی اظهار کرد: شغل طلبگی می‌طلبد آنچه را آموخته به مردم بیان کند و همچنین آموخته‌های خود را بنویسد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: طلاب باید در ارشاد و هدایت مردم جدیت داشته باشند و هر محفل و مجمعی یافتند به امر مهم تببلیغ بپردازند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

طلبه باید کریمانه، مهربان و متواضعانه با مردم رفتار کند

وی بیان کرد: ارتباط با مردم به اخلاق معاشرتی خوبی نیاز دارد و طلبه باید کریمانه، مهربان و متواضعانه با مردم برخرود کند.

این مفسر قران کریم ابراز داشت: هیچ بابی در فقه به اندازه امر به معروف و نهی از منکر مهم، فراگیر و ضامن بقای اسلام نیست.

وی عنوان کرد: دنیای امروز دنیای مبارزه با کفر است. در طرفی آمریکا و صهیونیست و عیادی آن‌ها هستند و در سویی دیگر محرومان و مستضعفان قرار دارند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ما مردمی دینی و انقلابی هستیم و باید در این دنیا که جنگ سخت و نرم وجود دارد، همواره مردم را آماده ظهور ولی عصر(عج) کنیم و زیر پرچه انقلاب اسلامی قرار بگیریم.

کد خبر 3661284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha