۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷

رئیس پژوهشکده مهدویت:

سطح۴ رشته مهدویت در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

سطح۴ رشته مهدویت در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشکده مهدویت از برگزاری دوره سطح ۴ مهدویت در حوزه‌های علمیه از سال تحصیلی آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: ۱۱ همایش گذشته با هدف توسعه و تعمیق اندیشه مهدویت برگزار شده است. در همایش دوازدهم سعی بر پرداختن به جنبه‌های مختلف پیرامون مسئله مهدویت داریم تا موضوعات متنوع و گوناگون در این حوزه را وارد عرصه پژوهش کنیم.  

رئیس پژوهشکده مهدویت افزود: در همایش‌های پیشین صد‌ها مقاله علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه مهدویت منتشر شده است. مجموعه آثار ارائه شده در همایش به صورت مکتوب و همچنین دیجیتال در سایت این همایش موجود است که می‌تواند منبع خوبی برای پژوهش‌های مهدوی باشد.  

وی افزود: همکاری علمی و پژوهشی بین حوزه و دانشگاه از دستاوردهای این همایش و مصداق وحدت این دو نهاد علمی است.

حجت الاسلام پورسیدآقایی تصریح کرد: فراخوان این همایش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است تا مراکز علمی و پژوهشی جهان از موضوعات این همایش بین المللی مطلع شوند و بدانند در این عرصه چه موضوعاتی قابل تحقیق و بررسی است.  

رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به ابعاد متعدد مسئله مهدویت اضافه کرد: نگاه راهبردی به ابعاد مختلف آموزه‌های مهدویت از جمله فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیت بسیار کم است و آثار موجود در عرصه‌های گوناگون، نشان دهنده این است که هنوز با ابعاد مختلف این موضوع فاصله‌های زیادی داریم.  

وی بیان کرد: راه‌اندازی ۲ واحد دکترین مهدویت در مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین برگزاری دوره سطح ۴ مهدویت در حوزه‌های علمیه از سال تحصیلی آینده از جمله دستاوردهای دیگر همایش‌های بین المللی دکترین مهدویت است که امیدواریم با همکاری شورای عالی حوزه علمیه اولین دانش آموختگان سطح ۴ دکترین مهدویت را جذب کنیم. هرچند تا کنون مراکز حوزوی مانند جامعه المصطفی، دانشگاه قرآن و حدیث و مرکز تخصصی کلام در واحدهای درسی خود، واحد مهدویت را تدریس کرده‌اند.  

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی ابراز کرد: در صورت فراهم بودن امکانات و حمایت‌های لازم از سوی نهادهای دولتی، می‌توان سطح فعالیت‌های خود را در خصوص مسئله مهدویت گسترش داد.

کد خبر 3661939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha