۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

حماسه برادران شهید نمکی در سنندج سنبل سرداران قافله بیداری است

حماسه برادران شهید نمکی در سنندج  سنبل سرداران قافله بیداری است

سنندج- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان حماسه برادران شهید نمکی در سنندج را سنبل سرداران قافله بیداری خواند و عنوان کرد:تنها سلاح برادران شهید نمکی دانش و بصیرت از وضعیت کردستان بود.

به گزارش خبرنگارمهر، سردار محمد حسین رجبی امروز چهارشنبه در یادواره جلوه های ایثارو مقاومت شهیدان که بامحوریت شهیدان نمکی و با حضور محسن رضایی در مجتمع امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، گفت: جوانان زیادی در این سرزمین در مقابل یاغیان بی ریشه پا به میدان پایداری و استقامت گذاشتند و به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: راه یافتگان این حریم باعزم و اراده ای پولادین تابلوی وفاداری کردستان را بر سینه سترگ ایران حک کردند.

وی حماسه برادران نمکی را سنبل سرداران قافله بیداری خواند و اظهارداشت:  تنها جرم این سه برادر دانستن و آگاهی از جبهه حق و باطل بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه تنها سلاح برادران شهید نمکی دانش و بصیرت از وضعیت کردستان بود، ادامه داد: برادران نمکی مصداق واقعی انصار مظلوم و نمونه ای از غیرت کردهای مسلمان کردستان همیشه بیدار است.

سرداررجبی افزود : این سه برادر در برابر هجمه های بیگانگان و دشمنان سرزمینشان، بیعت جانانه ای با مهاجران در تاریخ کشور به ویژه استان به ثبت رساندند.

وی اظهارداشت وجود قریب به ۱۰ هزار شهید کُرد در ایران سندی بر حقانیت مجاهدت های خاموش در مناطق کردنشین و گواهی بر صداقت مسیر انقلاب است.

وی با بیان اینکه حماسه پایداری برادران نمکی را  نمونه ارزشمندی از مبارزه در مسیر جدایی و تشخیص حق از باطل ذکر کرد و افزود: نحوه شهادت این سه سفیر بیداری در کوه سنگ سیاه سنندج توام با اسارت، شکنجه و سپس شهادت بود.

 فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: به یاد جوانمردی این سه برادر سنگ سیاه را به سپید سنگ تغییرنام دهیم تا سیاهی ابدی نصیب کچ اندیشان و کوردلان شود.

وی به برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در منطقه غرب و شمالغرب کشور در سال گذشته و با محوریت کردستان در سنندج اشاره کرد و گفت در فاصله بین کنگره پیشمرگان و کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان که قرار است سال ۹۷ برگزار شود ده ها و صدها یادواره در استان برگزار می شود.

سرداررجبی اظهارداشت: ساخت سردیس برادران شهید نمکی، تدوین دو جلد کتاب در خصوص زندگی نامه این برادران شهید، حضور در مدارس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تهیه مستند زندگی شهدا و سرگذشت پژوهی شهدای استان از جمله برنامه های ما در این یادوار است.

کد خبر 3662088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha