به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ گلمکانی منتقد پیشکسوت سینما دیدگاه خود را درباره فیلم سینمایی «پات» که این روزها در گروه «هنر و تجربه» روی پرده است اینگونه بیان کرد: در اين سالها فيلمهاى اپيزوديک زيادى ديدهايم که در هر کدام فيلمساز با ترفندى يک اپيزود را به اپيزود بعدى پيوند داده است. فيلم «پات» ساخته امير توده روستا براى نخستین بار در سینمای ایران يک سگ را که به دليلى آواره شده عامل پيوند اپيزودها قرار داده است.
وی افزود: کار با حيوانات و به تعبيرى بازى گرفتن از آنها در سينماى ايران کار دشوارى است و گرنه میتوان نقش اين حيوانات عزيز را به عنوان راوى و شاهد داستانها پررنگتر نیز کرد هر چند که سگ در «پات» نیز تا حدى همين نقش را دارد.
سردبیر ماهنامه «فیلم» اشاره کرد: اىکاش داستانهاى بيشترى درباره حيوانات يا با حضور آنها در سينماى ایران داشته باشيم. من مشاهده فیلم «پات» را به عنوان تجربهای دلپذیر به عموم مخاطبان توصیه میکنم.
«پات» كه از ابتداى ارديبهشت ماه در گروه «هنر و تجربه» به نمايش در آمده است قصه چند روز يک سگ و سه زن در تهران است.
ساعد سهيلى، سونيا سنجرى، نگار حسن زاده و مصطفى ساسانى به همراه يك سگ در اين فيلم ايفاى نقش كرده اند. «پات» كه ۵ سال از زمان ساخت آن گذشته است در جشنواره هایی چون ورشو لهستان، توكيو ژاپن، سائوپائولو برزيل، ترنسيلوانيا رومانى، تفليس گرجستان، واشنگتن دى سى امريكا حضور داشته و موفق به دريافت جايزه ويژه هيات داوران جشنواره ترنسيلوانيا شده است.
اين فيلم در تهران در پرديس سينمايى كورش، سينما فرهنگ، موزه سينما، پرديس چهارسو و خانه هنرمندان و در شهرهاى مشهد، شيراز، اصفهان و كرج در قالب سانس هاى «هنر و تجربه» تا اواسط خرداد ماه روى پرده سينماها خواهد بود.
نظر شما