۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

انعکاس خاطرات شهدا بازخوانی دفاع مقدس است

انعکاس خاطرات شهدا بازخوانی دفاع مقدس است

اردبیل – مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: انعکاس خاطرات شهدا بازخوانی دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد صبح شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های سوم خرداد تصریح کرد: با وجود اینکه کتب متعددی در حوزه دفاع مقدس منتشر شده اما این میزان هنوز پاسخگوی انعکاس افکار شهدا و جانبازان نیست.

وی با اشاره به ابراز علاقه‌مندی نویسندگان بومی استان به جمع‌آوری و تدوین خاطرات شهدا و جانبازان، ادامه داد: انتظار می‌رود نویسندگان با نگاه تخصصی و تحقیق و مطالعه به انعکاس افکار شهدا به عنوان الگوی ایثار و شهادت اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با یادآوری انتشار ۳۰ عنوان کتاب در این مجموعه در سال گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ عنوان کتاب نیز تدوین و طراحی شده و آماده چاپ است.

واحد به بررسی فنی و ساختاری نوشته‌های نویسندگان در دبیرخانه تخصصی ادبیات دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: تا پایان سال انتشار ۳۰ عنوان کتاب برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد، افزود: در این ایام نیز رونمایی از چند کتاب از جمله خاطرات شهید میکائیل رجبی، چاپ بروشور اطلاع‌رسانی در خصوص شهدا و چاپ نشریه خط ویژه سوم خرداد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید به اینکه شهدا الگوی ایثار و از جان گذشتگی هستند، ادامه داد: انتظار می‌رود نویسندگان با انتشار خاطرات، زندگی‌نامه و افکار شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

کد خبر 3664116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha