۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۴۵

کاهش سوخت در فرانسه در پی محاصره مخازن سوختی

کاهش سوخت در فرانسه در پی محاصره مخازن سوختی

کارگران معترض به قانون کار پیشنهادی دولت فرانسه، در تازه ترین واکنش خود، اقدام به اشغال مخازن سوختی اصلی این کشور کردند که منجر به بروز مشکل در سیستم حمل و نقل این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، اشغال و محاصره چندین انبار سوخت در فرانسه توسط معترضین به سیاست های قانون کار دولت سوسیالیست «فرانسوا اولاند»، منجر به کمبود سوخت در شهر پاریس و حمله ور شدن رانندگان وسایل نقلیه به پمپ های بنزین در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، «آلن ویدالیس»، وزیر حمل و نقل فرانسه از تعطیلی حدود 1500 پمپ بنزین از مجموع 12000 پمپ بنزین موجود در فرانسه در همین راستا خبر داد.

بیشترین هرج و مرج و کمبود بنزین، در بخش شمال غربی فرانسه گزارش شده که روند سوخت رسانی به پمپ های بنزین در آنجا با مشکل مواجه شده است و بسیاری از اتومبیل ها بدون سوخت در میان خیابان ها گیر افتاده اند.

مقام های مربوطه در بسیاری از مناطق این کشور هم از سهمیه بندی بنزین خبر داده اند.

گفته می شود پلیس فرانسه در تلاش است تا مشکل محاصره و اشغال انبارهای سوخت و پمپ ها را تا پایان هفته خاتمه دهد.

«امانوئل لپین»، از مقام های کنفدراسیون عمومی کارگران این کشور اعلام کرد که از بین 8 مخزن سوختی اصلی این کشور، پنج واحد آن بر اثر محاصره به حالت تعطیل در آمده اند.

«اریک سلینی» از دیگر مقام های این کنفدراسیون نیز از محاصره و تسخیر 189 واحد انبار سوخت در فرانسه از چند روز پیش تا کنون خبر داد. اگرچه وی از آزادسازی چند واحد از این انبارها توسط پلیس خبر داد، اما از ذکر تعداد واحدهای تحت اشغال توسط معترضین خودداری کرد.

به جز این، معترضین در برخی نقاط فرانسه اقدام به بستن خیابان ها و آتش زدن تایر اتومبیل در میان جاده ها کرده اند.

همچنین گزارش ها حاکی از تسخیر شدن بسیاری از پمپ های بنزین باقیمانده در شهرهای نانتس، رنس و برست در شمال غرب این کشور هستند.  

گفتنی است، اعتراض کارگران به طرح قانون کار پیشنهادی «فرانسوا اولاند» از سه ماه پیش تا کنون منجر به ایجاد و افزایش اعتراض های خشونت آمیز در این کشور شده است.

 

کد خبر 3666076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha