لاوروف:

آمریکا معارضان مورد حمایت خود و جبهه النصره را تفکیک کند

آمریکا معارضان مورد حمایت خود و جبهه النصره را تفکیک کند

وزیر خارجه روسیه در تماسی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود درخواست کرد که واشنگتن به وعده های خود در خصوص تفکیک میان معارضان مورد حمایت خود و جبهه النصره عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «جان کری» همتای آمریکایی خود در رابطه با وضعیت سوریه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش در این تماس تلفنی طرفین پیشنهاد انجام عملیات مشترک علیه تروریست ها در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این گفتگو همچنین لاوروف تاکید کرد که کاخ سفید باید به وعده های خود در خصوص تفکیک میان معارضان مورد حمایت خود و جبهه النصره عمل کند.

در این گفتگوی تلفنی همچنین پیشنهاداتی در رابطه با ممانعت از انتقال عناصر مسلح و تسلیحات از طریق مرزهای ترکیه مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

لازم به ذکر است مذاکرات مقامات وزارت خارجه روسیه و آمریکا در حالی صورت می گیرد که در عرصه میدانی و در تحولات امروز سوریه طبق اعلام منابع رسانه ای، هفت انفجار تروریستی امروز در شهرهای «جبله» و «طرطوس» لاذقیه توسط عوامل انتحاری انجام شد. طبق آخرین اخبار، ۷۸ نفر در اثر این انفجارها جان خود را از دست داده اند.

گروه «احرار الشام» و گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند.

کد خبر 3666111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha