۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران:

نظر رهبر انقلاب درباره استهلال برای اهل سنت فصل الخطاب است

نظر رهبر انقلاب درباره استهلال برای اهل سنت فصل الخطاب است

کرمانشاه- عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران گفت: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استهلال ماه رمضان فصل الخطاب بوده و بحمدالله هیچگونه اختلافی در این امر نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ خلیل افرا پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین اجلاسیه ستادهای مناطق قومی کشور که در محل هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که در امور مختلف در حال پیشرفت هستیم در علوم دینی و علمی هم باید پیشرفت داشته باشیم، چرا که بحث علم و تخصص در دنیای کنونی حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد کلمه ما را در یک جا جمع می کند، افزود: در عبارات فقها باید دقت کنیم تا سبب اختلاف بین تشیع و تسنن نشود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ایران تصریح کرد: دستورات همه فقها را نمی توانیم عملی کنیم چرا که عمل به دستورات فقهای گذشته ممکن است سبب اختلاف در بین مذاهب شود.

شیخ افرا اظهار داشت: استدلالات فقها را باید احترام گذاشت، اما جاهایی که سبب اختلاف بین امت رسول الله می شود می توان عمل نکرد.

وی با بیان اینکه همه امورات به حکم حکومتی حاکمی که جامع الشرایط و برای حکام همه دنیا اسوه و الگو باشد، برمی گردد، اظهار داشت: این شرایط جز در آیت الله خامنه ای در کس دیگر وجود ندارد، چرا که در امر وحدت بین شیع و سنی در جهان اسوه هستند.

رئیس شورای روحانیت و افتاء اهل سنت استان بوشهر گفت: افتخار مردم جنوب است که نماز عید فطر را همزمان با دیگر مساجد و با رهبر معظم انقلاب برگزار می کنند.

افرا در ادامه خاطر نشان کرد: در  همه حوزه های علمیه، مدارس دینی اهل سنت و  کل کشور دروس متعدد وجود دارد و نظر بنده این است که چرا باید یک درس محاسبه علم فلک نباشد.

وی در پایان گفت: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استهلال ماه رمضان به عنوان حاکمی عالم و عادل فصل الخطاب بوده و بحمدالله هیچگونه اختلافی در این امر نداریم.

کد خبر 3667596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha