سید حسن نصرالله:

امتی زنده هستیم/ پیروزی نهایی، از بین بردن نقشه های تکفیریها است

امتی زنده هستیم/ پیروزی نهایی، از بین بردن نقشه های تکفیریها است

دبیرکل جنبش حزب الله در سخنانی به مناسبت شانزدهمین سالروز پیروزی بر متجاوزان رژیم صهیونیستی و اخراج آنها از جنوب لبنان در سخنانی تصریح کرد: در چنین روزی ما پیروزی را به همه تقدیم کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت شانزدهمین سالروز پیروزی بر متجاوزان صهیونیستی و اخراج آنها از جنوب لبنان که روز مقاومت و آزادی نامیده می شود، در میدان «سید عباس موسوی» در شهرک نبی شیت در بقاع واقع در شرق لبنان سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش سید حسن نصرالله در سخنانی در خصوص این مناسبت اظهار داشت: ما اصرار داردیم که این مناسبت هر ساله برگزار شود تا بدین صورت نشان دهیم که ما امتی زنده هستیم. زیرا امتی که زنده است، به دستاوردهای خود افتخار می کند و نسل های خود را اینگونه تربیت می کند.

وی در همین راستا افزود: وقتی ما بر این مناسبت پای فشاری می کنیم، بر آینده و گذشته افتخار می کنیم. زیرا این دستاوردها مکتبی است که می توانیم فرزندان خود بر اساس آن تربیت کنیم و در این مناسبت از تمامی لبنانی ها دعوت می کنیم که با این مناسبت ابراز همبستگی کننند. زیرا یک روز ممتاز ملی است. در چنین روزی ما پیروزی را به همه مردم لبنان، فلسطین، امت اسلامی و آزادگان جهان تقدیم کردیم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: امیدواریم که برخی دشمنی سیاسی خود را کنار بگذارند و مواضعی مناسب با عید مقاومت اتخاذ کنند. وی در همین راستا افزود: در چنین روزهایی باید مجددا به مراحل آزادسازی بازگردیم و علل شکست مفتضحانه صهیونیست ها را بررسی کنیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: باید یادآوری کنیم که دشمن صهیونیست از زمان تاسیسش در کشور ما چه کرد و چه جنایاتی را مرتکب شد و اراضی را اشغال کرد. وی در ادامه بیان کرد: باید به یاد بسپاریم که اسرائیل دشمن حقیقی و اصلی است و به عنوان دشمن باقی خواهد ماند. همچنین اسرائیل بزرگترین تهدید است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: مردم ما در لبنان مانند فلسطینی ها مطمئن شدند که تنها راه دفع دشمن، مقاومت کامل و در همه زمینه ها است. دبیرکل حزب الله گفت: نباید فراموش کنیم که اگر فداکاری ها و قربانی شدن ها نبود، سرزمین ما آزاد نمی شد و لبنان شاهد امنیت نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مشاهده کردیم که چگونه انتخابات شهری در جنوب لبنان با امنیت برگزار شد، این در حالی بود که جنوب کشور از سوی اسرائیل در معرض خطر بود. نصرالله عنوان کرد: پیروزی ما به دلیل جان فشانی ها و قربانی شدن نیروهایی از جنبش ها، احزاب، گروه ها بود. همچنین مردم مقاوم و صابر هستند.

وی افزود: کسی به دلیل پیروزی سال ۲۰۰۰ بر ما منت نگذاشت؛ پیروزی به فضل خداوند محقق شد و خداوند نیز به دلیل مقاومت مردم بر ما منت گذاشت. دبیرکل حزب الله همچنین اظهار داشت: ما در لبنان اعم از مقاومت، ارتش، نیروهای امنیتی و مردم قادر هستیم که از کشور خود حمایت و دفاع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: معادله مردم، ارتش و مقاومت مانند منطقه همچنان در لبنان نیز مورد هدف است. هر کس که نمی خواهد از مقاومت و ارتش حمایت کند، باید به توطئه در این خصوص پایان دهد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: همچنان نزد ما سرزمین اشغال شده وجود دارد و همچنان افراد مفقود شده ای هستند که باید سرنوشتشان مشخص شود. هنوز پیکر شهدا در دست دشمن است و باید سرنوشت دیپلمات های ایرانی که به اسرائیل تحویل داده شده و کماکان در اسرائیل بازداشت هستند، مشخص گردد.

وی در همین راستا افزود: مراقب باشد و بپرهیزید از کسانی که از مسائل موجود در منطقه و درگیری کنونی بهره وری می کنند و در صدد تبدیل کردن اسرائیل به دوست و هم پیمان هستند.

دبیرکل حزب الله گفت: ای کسانی که در فلسطین هستید، به کسانی که ۷۰ سال است شما را تحقیر کرده اند، دل نبندید. تنها راه شما وحدت و مقاومت است و آنهایی که با شما همراه بوده اند از جمله مقاومت و سوریه و ایران، در آینده نیز شما را همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: محور مقاومت در این جنگ در منطقه حضور دارد و هرگز شکست نمی خورد بلکه پیروز خواهد شد و پرچم فلسطین بازخواهد گشت تا برافراشته شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: به بقاع آمده ایم؛ زیرا بقاع در مقاومت و پیروزی بسیار اساسی است. بقاع پشتیبانی واقعی و حقیقی برای مقاومت در پالش ها و خطرات است. این منطقه همچنین وفادار است و وفادار خواهد ماند؛ زیرا قربانی هایی داده است و با تکفیری ها نیز مقابله می کند.

سید حسن نصرالله همچنین در رابطه با انتخابات شوراهای شهر نیز گفت: از اهالی بقاع، بعلبک، الهرمل، جنوب و النبطیه به دلیل مشارکتشان و رأی دادن به لیست توسعه و وفا تشکر می کنم. سخت ترین انتخابات همین انتخابات شهری است. زیرا وضع کشور پیچیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دستاورد بزرگ در انتخابات از طریق ائتلاف حزب الله و أمل حاصل شد و نتایج این انتخابات بر قدرت ائتلاف این دو حزب تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: لیست وفاء در اکثر شهرها پیروز شد که این موضوع خود بیانگر و نشان دهنده ائتلاف میان حزب الله و أمل است. برخی در صدد کسب جزئیات بودند تا بر مبنای آن تخیلاتی را در سر بپرورانند اما آنچه حاصل شد، دستاورد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات به حدود ۵۰ و ۶۰ درصد و یا بیشتر رسید و این رقم جدا محترم است که نتایج خوبی را به همراه دارد. ما از مردم و احساس مسئولیت آنها تشکر می کنیم. بیشترین میزان مشارکت در بعلبک با ۶۱ درصد بود.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: شوراهای شهری که از سوی مردم انتخاب شدند باید به مسئولیت خود در قبال مردم عمل کنند و از سوی دیگر نیز گروه های سیاسی و مردم باید اقدامات نمایندگانی را که انتخاب کرده اند، محاسبه کنند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: از جمله نتایج انتخابات شهری این بود که ۲ مشکل را رفع کرد؛ یکی منع تمدید انتخابات نمایندگان مجلس و دیگری وضعیت امنیتی.

وی در ادامه گفت: ما با برگزاری انتخابات پارلمانی بر اساس قانون جدید همراهی می کنیم و همراه قانون انتخاباتی بر اساس نسبیت هستیم که به صورت عادلانه برای همه خواهد بود اما طرف دیگر بر عدم نسبیت اصرار دارد تا از این طریق قدرت خود را حفظ کند و از ورود گروه رقیب به مجلس نمایندگان جلوگیری کند.

دبرکل حزب الله اظهار داشت: در صورتی که مدت مجلس کنونی به پایان رسد، ما معتقدیم که انتخابات جدید در هر شرایطی انجام شود و فرصتی برای تمدید وجود ندارد. ما با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمان مشکلی نداریم.

وی در ادامه عنوان کرد: جنگ و فشار علیه حزب الله در جریان است تا از پایبندی های اخلاقی و سیاسی خود دست بردارد ولی حزب الله هرگز چنین کاری نمی کند. سید حسن نصرالله در ادامه گفت: به نطر می رسد که منطقه تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به سوی التهاب پیش رود.

وی افزود: باید تلاش ویژه در بقاع انجام شود تا از افزایش تنش های روز گذشته جلوگیری به عمل آید. باید گفتگو و دیدار را در دستور کار قرار دهیم تا لبنان را از پیامدهای منطقه دور نگه داریم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: راه را ادامه خواهیم داد و پیروزی ها را یکی پس از دیگری محقق خواهیم کرد تا به پیروزی نهایی یعنی از بین بردن نقشه های تکفیری نائل شویم. نصرالله گفت: به نظر می سد پایان عمر داعش نزدیک است انشاالله.

کد خبر 3668315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha