۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در برنامه ریزی فرهنگی

لزوم استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در برنامه ریزی فرهنگی

یکی از مراجع تقلید به ظرفیت حوزه های علمیه اشاره و تاکید کرد که نهادهای فرهنگی می توانند از این ظرفیت برای برنامه ریزی های فرهنگی در کشور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی روز پنج شنبه در دیدار اعضای شورای فرهنگی استانداری ها به مساله مهم فرهنگ در جامعه اشاره و گفت: فرهنگ نقش مهمی بر سایر مسائل دارد و اگر این مقوله اصلاح شود سایر مسائل و معضلات نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نهادینه شدن فرهنگ لزوم یک برنامه ریزی منسجم را ضرورت می‌بخشد گفت: باید برای این برنامه ریزی از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه که هم از حوزه و روحانیت و هم از جامعه شناسان و روانشناسان باشند استفاه کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید با یکدیگر رایزنی داشته و با برگزاری جلسات مختلف برای مقوله فرهنگ و تبیین آن در جامعه برنامه ریزی کنند که این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: حوزه های علمیه دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه مسایل فرهنگی هستند که باید به آنها توجه شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت حوزه ها که به شکل رایگان می تواند در اختیار دستگاه ها و نهادها فرهنگی قرار گیرد استفاده شود و در این زمینه در حال حاضر در قم نزدیک به ۴۰۰ مرکز پژوهشی وجود دارد که مانند سفره ای آماده پهن شده و همگان می توانند از ظرفیت این مراکز بهره ببرند.

کد خبر 3668777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha