۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش:

۲۶۰ هزار تن کالا در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد

۲۶۰ هزار تن کالا در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد

کیش - مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی دو ماه نخست سال ۹۵، بالغ بر ۲۶۱ هزارو ۲۲۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب گفت: طی دو ماه نخست سال ۹۵، بالغ بر ۲۶۱ هزارو ۲۲۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد. از این رقم، ۲۲۸ هزارو ۷۲۴ تن کالای غیر نفتی و ۳۲ هزارو ۵۰۲ تن کالای نفتی بوده است.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیر نفتی در این بندر را به ترتیب ۴۷۲ تن و همچنین ۷ هزارو ۸۳۶ تن اعلام کرد و گفت: طی دو ماه نخست سال جاری عملیات کابوتاژ ۲۲۰ هزار و ۴۱۶ تن کالای غیر نفتی در این بندر صورت گرفته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به حمل و نقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه جزیره، جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی دو ماه اخیر را ۲ هزار و ۲۸۳ فروند عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۲۰۵ هزار و ۷۵۷ نفر مسافر نیز از طریق این بندر جابجا شدند که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول به زیر ساخت های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیتهای مسافری ، ۱۲۰ هزار و ۷۲۰ گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱۴ درصدی داشته است.

کد خبر 3670043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha