۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸

نماینده آیت‌الله سیستانی با مردم و طلاب شهرستان نورآباد دیدار کرد

نماینده آیت‌الله سیستانی با مردم و طلاب شهرستان نورآباد دیدار کرد

نورآباد- نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی با حضور در مسجد النبی نورآباد با مردم و طلاب این شهرستان دیدار کرد.

گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی به همراه آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد پیش از ظهر یکشنبه با حضور در مسجد النبی با مردم و طلاب شهر نورآباد دیدار کردند.

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان نورآباد در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه شهرستان دلفان دارای ۴۴۰ روستا بوده و به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری خدمات بی بدیل و فراوانی به مردم این شهرستان ارائه شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و مذهبی صورت گرفته در شهرستان نورآباد عنوان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان نورآباد تنها پنج مسجد داشت و این در حالیست که امروز شاهد در دست ساخت بودن بیش از ۱۵۰ مسجد در این شهر هستیم.

امام جمعه نورآباد با تاکید بر اینکه مردم نورآباد، مردمی انقلابی و عالم پرور هستند عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب روحانیون این شهرستان به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه این شهرستان دارای علمای برجسته ای از جمله آیت الله کاظمی بوده است تصریح کرد: این عالم بزرگوار همواره از روحانیون و مبارزان انقلاب اسلامی بوده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان نورآباد بیان داشت: همچنین این شهرستان بیش از ۵۰۰ روحانی دارد که در سراسر کشور در حال تحصیل و تدریس هستند.

امام جمعه نورآباد با اشاره به فعالیت ۵۵ روحانی در سطح مساجد و ادارات شهرستان نورآباد ادامه داد: این شهرستان دو حوزه علمیه خواهران و برادران دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه حوزه علمیه برادران نورآباد دارای ساختمان است عنوان کرد: اما حوزه علمیه خواهران این شهرستان فاقد ساختمان بوده و این در حالیست که زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع برای احداث آن در نظر گرفته شده اما به دلیل کمبود اعتبار بلا تکلیف مانده است.

وی از تحصیل ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه نورآباد خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان نیازمند به استاد سرا برای اساتید غیر بومی حوزه علمیه بوده که امیدواریم با مساعدت های مسئولان و همچنین نماینده آیت الله سیستانی شاهد رفع مشکلات موجود در این حوزه باشیم.

امام جمعه نورآباد تصریح کرد: هم اکنون شهرستان نورآباد نیازمند به ۲۰۰ روحانی بوده که با توجه به آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود تامین این تعداد روحانی در نورآباد بسیار ضروری است.

کد خبر 3670885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha