۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران:

دو طرح ملی ارتباطات در مازندران رونمایی شد

دو طرح ملی ارتباطات در مازندران رونمایی شد

ساری - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: همزمان با مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات دو طرح ملی در استان رونمایی شد.

یدالله طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اولین و بزرگ‌ترین مانور مدیریت بحران حوزه ارتباطات و مخابرات کشور در سطح شهرستان ساری افزود: با همکاری اداره کل ICT استان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور و با مشارکت اپراتورهای مخابراتی  مقرر گردید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۱ و ۱۲ خردادماه سال جاری با رونمایی و بهره‌برداری از دو طرح ملی سامانه هشدار اضطراری و شبکه ویژه ارتباطی مدیریت بحران برای نخستین بار در کشور مانور در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن سامانه ملی هشدار اضطرار این امکان در اختیار مقامات کشوری  و استانی قرار خواهد گرفت تا قبل، حین و پس از بحران امکان ارتباط با شهروندان را به‌صورت منطقه‌ای برقرار کنند.

وی عنوان کرد: همچنین طرح شبکه ویژه ارتباطی مدیران بحران نیز برای نخستین بار در کشور در این مانور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد که شامل مجموعه‌ای از  اقدامات ویژه در سطح شبکه‌ها، ساختمان‌ها، مراکز، سایت‌ها و دکل‌های مخابراتی در راستای افزایش تاب‌آوری شبکه‌های ارتباطی موجود است تا مدیران استانی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی بتوانند از  مزایای این طرح  ازجمله برقراری اولویت تماس و .... استفاده کنند.

طهماسبی برقراری رومینگ در ۲۸ نقطه از شهرستان ساری را در راستای برگزاری این مانور  ازجمله مزایای این مانور برشمرد و اظهار داشت: با انجام این پروژه، شهرستان ساری اولین شهرستانی است که در کشور برای اولین بار به‌صورت سراسری تحت پوشش رومینگ قرارگرفته است.

مدیرکل ICT استان قطع فیبر اصلی ارتباطی بین شهرهای ساری و بابل و تست مسیرهای پشتیبان، ایجاد شبکه اضطراری در هفت روستا حاشیه شهر ساری، انتقال سایتهای پرتابل، تجهیزات و نیروی انسانی از استان‌های معین به استان مازندران، تست مدیریت منابع در زمان بحران و ... را ازجمله اقدامات تکمیلی در مانور بزرگ مدیریت بحران عنوان کرد.

کد خبر 3673702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha