۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نهادينه كردن اخلاق درجامعه ازمهم‌ترين وظايف مبلغان و روحانيون است

نهادينه كردن اخلاق درجامعه ازمهم‌ترين وظايف مبلغان و روحانيون است

اصفهان-رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:تلاش برای نهادينه كردن اخلاق و معنويت بعنوان يكی ازكمبودهای امروز از اهميت وي‍ژه‌ای برای روحانيون برخوردار است و از وظايف آنها محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر چهارشنبه در مجمع بزرگ مبلغان رمضان المبارک كه در سالن اهل‌البيت (ع) برگزار شد، اظهار داشت: بینش اعتقادی به پیوند اسلام و سیاست و حركت در راستای تداوم امامت و ولایت فقیه از مهم‌ترين ویژگی‌های طلاب و مبلغان دینی و حوزه‌های علميه است.

وي با تاكيد بر لزوم عملياتی كردن مباحث مربوط به انقلاب در حوزه‌های علميه گفت: ولايت‌فقيه از جمله مهم‌ترين اركان اين فرهنگ انقلابی است و دفتر تبليغات اسلامی در حال طرح‌ريزی برنامه‌هايی در ارتباط با اين فرهنگ انقلابی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بيان اينكه حوزه انقلابی بايد به همه جنبه‌های زندگی انسان‌ها از معنويت، مباحث اجتماعی، سياسی و فرهنگی و غيره توجه داشته باشد، تاكيد كرد: در اين ميان آگاهی سياسی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است؛ سياست با اسلام عجين شده است و اين مطلب را در درس‌های پيش از انقلاب امام خمينی (ره) نيز شاهد بوديم.

طلاب باید از سياست زدگی دوری كنند

وی ادامه داد: یك طلبه اگاه باید علاوه بر آشنایی با مباحث سیاسی حضور فعالی نیز در اجتماع در این راستا داشته باشد و هیچ‌گاه نباید گوشه انزوا اختیار كند اما از سیاست‌زدگی نیز باید دوری كند.

حجت‌الاسلام واعظی با بیان اینكه در واقع یك طلبه آگاه، هدایتگر سیاسی و نه به دنبال سیاسی‌بازی است، گفت: تلاش در راستای نهادینه كردن اخلاق و معنویت در جامعه به عنوان یكی از كمبودهای مهم جامعه امروز از اهمیت وی‍ژه‌ای برای روحانیون برخوردار است و از وظایف آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و تجدد عهد ملت با آرمانهای انقلاب و امام اضافه كرد: امام خمینی (ره) به عنوان الگوی روحانیون هم از نظر معنوی و  در عرصه سیاسی نیز به عنوان حرکت آفرین و جهت بخش امت اسلامی الگوی عملی برای همه روحانیون و طلاب است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه كرد: حركت انقلابی امام خمینی (ره) پشت استكبار را شكست و ایشان انقلابی را پایه‌گذاری كرد كه هنوز كه هنوز است الگوی انقلاب‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینكه پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی جمهوری اسلامی به عنوان یك الگوی عملی در عرصه سیاست دو میراث امام خمینی (ره) برای ما بوده است، ابراز داشت: پس از رحلت امام خمینی (ره) مجلس خبرگان با انتخاب آگاهانه رهبر معظم انقلاب درست خود بار دیگر روح آرامش را به جامعه تزریق كرد و تداوم این انقلاب مدیون رهبری‌های آگاهانه ایشان است.

کد خبر 3674804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha