۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰

معاون وزير كار:

ابزارهای لازم برای سیاست‌گذاری اشتغال را در اختيار نداريم

 ابزارهای لازم برای سیاست‌گذاری اشتغال را در اختيار نداريم

مشهد ـ معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ابزار لازم برای سیاست‌گذاری اشتغال را نداريم که می توانیم با برنامه ریزی زمینه ایجاد اين ابزار را از داده ها بدست آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری عصر چهارشنبه در چهارمین نشست تخصصی توسعه اشتغال منطقه ‌شرق کشور در مشهد با بیان اینکه در وزارتخانه طرح‌  «تکاپو و طرح حرکت» با هدف اشتغال‌زایی ایجاد شده، اظهار كرد: امیدواریم بخشی از نگرانی‌های حوزه اشتغال‌زایی در کشور از طریق طرح «تکاپو و حرکت»  جبران شود.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که در سال گذشته کل رشد ارزش افزوده نسبت به ۹۳ کمتر از یک درصد بوده است.

منصوری خاطرنشان كرد: پول اشتغال ایجاد نمی‌کند، بلكه بايد گفت ايجاد اشتغال برنامه‌ریزی می‌خواهد و در طرح‌  «تکاپو و حرکت» اين برنامه وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بيان كرد: ما ابزار لازم برای سیاست‌گذاری زمينه اشتغال را نداريم که می توانیم با برنامه ریزی زمینه ایجاد اين ابزارها از  طریق داده ها و اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری بدست می آوریم.

 وی با بيان اينكه در حال حاضر مرجع اطلاعات مشخص نیست، اظهار كرد: هرفردی به صورت موردی آماری را ارائه می‌دهد اما اگر برخی کارشناسان توجه کنند و آمارهای دقیق ارائه دهند، ابزار سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال محیا می‌‌شود.  

در ادامه اين نشست، محمود احمدی، مدیرکل کار و رفاهی اجتماعی خراسان رضوی گفت: این روزها دغدغه ما، رفع مشکل بیکاری در استان وحل مشکل حاشیه‌نشینی است و یکی از مشکلات بزرگ ما در حل این موارد حضور اتباع خارجی غیر مجاز است.

وی افزود: مجوزهایی که در سال‌های گذشته برای برخی از مشاغل صادر شده است، در طول این سال‌ها پایش نشده‌اند.

مدیرکل کار و رفاهی اجتماعی خراسان رضوی تأكيد كرد: سومین مشکل در بحث مشاغل خانگی، نحوه برخورد بانک‌ها است که امید داریم بانک‌ها بيشتر در اين زمينه همکاری کنند.

 

کد خبر 3674832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha