۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

اخبار جهاد کشاورزی استان قزوین؛

۱۲۰۰ تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان به بازار قزوین تزریق شد

۱۲۰۰ تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان به بازار قزوین تزریق شد

قزوین- مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای تامین نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان و کنترل و تنظیم بازار، یک هزار و ۲۰۳ تن کالای اساسی به بازار استان تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمود محمودی در این باره اظهار کرد: این کالاها شامل گوشت منجمد قرمز، گوشت منجمد مرغ، برنج خارجی و شکر می شود که در قالب طرح تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان به عمده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ برای عرضه به مردم تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ۳۳ تن گوشت منجمد قرمز با قیمت هرکیلو ۱۸۵ هزار ریال و ۳۴۰ تن گوشت مرغ منجمد با قیمت هرکیلو ۴۵ هزار ریال به عمده فروشی ها و فروشگاه ها برای عرضه به مردم تحویل شد.

مدیر تنظیم بازار محصولات ونهاده های سازمان جهادکشاورزی استان قزوین همچنین از توزیع ۳۲۰ تن شکر به قیمت هرکیلو ۲۳هزار ریال و ۵۱۰ تن انواع برنج خارجی به قیمت ۲۸ هزار و ۵۵۰ ریال به عمده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ برای عرضه به مردم در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمودی یادآور شد: این کالاهای اساسی در فروشگاه ها و عمده فروشی ها معمولا با ۳ تا ۵ درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت خرید، به مردم عرضه می شود.

وی اظهارکرد: در مورد سایر کالاها و محصولات نیز در ایام ماه مبارک از جمله میوه هیچ کمبودی در بازار استان قزوین وجود ندارد.

پایان مبارزه با سن غلات و ملخ در مزارع کشاورزی شهرستان البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: عملیات مبارزه با سن غلات و ملخ در مزارع کشاورزی گندم و جو این شهرستان پایان یافت.

علی همت‌زاده در جلسه‌‌ تشریح عملیات بخش کشاورزی که با حضور مسؤولان جهاد کشاورزی شهرستان البرز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات مبارزه با سن غلات و ملخ در مزارع کشاورزی گندم و جو این شهرستان پایان یافت.

وی افزود: به منظور جلوگیری از خسارت آفت سن به محصولات گندم و جو، مبارزه شیمیایی به موقع و مناسب در سطح ۱۰ هزار و ۶۰۲ هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم شهرستان البرز انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز بیان کرد: این عملیات در سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق و به‌کارگیری تمام نیروهای شبکه پایش بخش خصوصی، دولتی و اطلاع‌رسانی از طریق بخشداری، شوراهای اسلامی و کشاورزی انجام شده است.

پایان مبارزه با ملخ در مزارع کشاورزی شهرستان البرز

همت‌زاده از پایان یافتن عملیات مبارزه با ملخ در مزارع کشاورزی شهرستان البرز خبر داد و تصریح کرد: مبارزه با آفت ملخ در سطح ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

وی یادآور شد: آفت ملخ جزء آفات عمومی محسوب می‌شود که با بازدید کارشناسان شهرستان البرز، مبارزه به موقع و درست علیه این آفت در روستاهای اکبر‌آباد، چاله، آقاگیر، مزرعه زرنو و زرجاب از توابع منطقه شریف‌آباد این شهرستان انجام شده است.

کد خبر 3681538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha