۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها را تهدیدی جدی برای سلامتی مردم دانست و خواستار اصلاح و فرهنگ سازی در این خصوص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی صبح شنبه در آیین تودیع و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: در سال ۷۸ بازرسان اتحادیه اروپایی برای بررسی وضعیت آزمایشگاه دارو و غذا به رفسنجان سفری داشتند و با بررسی هایی که داشتند آن را تأیید نکردند اما با تلاش هایی که انجام شد و هزینه هایی که صورت گرفت اکنون این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه رفرانس اتحادیه اروپایی محسوب می شود.

وی افزود: در چارت جدید دانشگاهی با رایزنی های گسترده معاونین دانشگاه، حوزه معاونت دارو و غذا به عنوان معاونت دارو و غذا دیده می شود تا از نظر فعالیت، گسترده باشد.

وی درباره حوزه کاری معاونت دارو و غذا گفت: نظارت بر داروخانه های بخش خصوصی و دولتی، نظارت کیفی بر کار داروخانه های بخش های بستری و بیمارستانها، نظارت و کنترل بر مواد غذایی که به هر حال محصول رایج و مصرف روتین مردم می باشد از جمله این وظایف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: مشکل مهم ما در حوزه غذا این است که آنچه که در فروشگاهها به عنوان ماده غذایی عرضه می شود ممکن است آنچه که باید باشد، نباشد و رسالت مهمی در کنترل مواد غذایی بر دوش معاونت غذا و دارو است.

اسماعیلی ندیمی نظارت بر حوزه غذا را کاری دشوار خواند و افزود: جامعه ایرانی در حال حاضر هرم سنی پایینی دارد و اشکالات مهم تغذیه ای در جامعه ایجاد شده و برای اصلاح این رویه از نظر فرهنگی کار سخت و طاقت فرسایی داریم.

وی با انتقاد از مصرف بی رویه زولبیا و بامیه در ماه رمضان، تصریح کرد: مصرف این حجم این نوع شیرینی و چربی های اشباع تعجبی را از ابتلا به سکته ها و بیماریهای قلبی و عروقی برنمی انگیزد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی یکی از مهمترین تهدیدهای سلامتی مردم جهان را مقاومت به آنتی بیوتیک اعلام کرده است، عنوان کرد: پس از بیماریهای قبلی و عروقی، سرطانها و حوادث ترافیکی، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: بخشی از دلیل مصرف بی رویه داروها و آنتی بیوتیک ها در کشور ما ناشی از تجویز کادر پزشکی و بخشی نیز به فرهنگ عمومی مردم که علاقمند به مصرف آنتی بیوتیک ها بدون هیچ دلیلی هستند بازمی گردد.

در این آیین مهرنوش مهرابیان به عنوان معاون جدید دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان معرفی و از خدمات دکتر لیلا چیت چی معاون سابق قدردانی شد.

کد خبر 3682558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha