۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳

مدير عامل شركت سهامی برق منطقه ای گيلان خبر داد؛

اجرای پروژه های برق رسانی با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان در گیلان

اجرای پروژه های برق رسانی با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان در گیلان

رشت- مدير عامل شركت سهامی برق منطقه ای گيلان از اجرای پروژه های برق رسانی با اعتبار ۲۳۷ میلیارد تومان از طریق اسناد ریالی و فاینانس در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عظيم بلبل آبادی در نشست خبری که پیش از ظهر شنبه برگزار شد با تاكيد بر ضرورت استفاده از فاينانس در اجرای پروژه های آينده در گيلان گفت: ۲۳۷ ميليارد تومان پروژه از طريق تامین اعتبار اسناد ريالی و فاينانس ارزی در گيلان اجرا می شود که مجوز اجرای اين پروژه ها از شركت توانير اخذ شده است.

وی با اشاره به تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان اظهار کرد: طی چند روز گذشته ميزان مصرف برق در گيلان بين ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات در نوسان بوده که با موج جدید گرما طی روزهای آینده پیش بینی می شود این میزان به ۷۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات افزايش يابد.

مدير عامل شركت سهامي برق منطقه ای گيلان ظرفيت توليد انرژی برق در گیلان را نزدیک به دو هزار و ۸۱۶ مگاوات اعلام کرد و گفت: این میزان از نيروگاه های حرارتی، آبی، بادی و تجديد پذير توليد مي شود.

وی همچنین ظرفیت پست های انتقال و فوق توزيع را حدود شش هزار و ۸۰۰ مگاولت آمپر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شده طول خطوط انتقال و فوق توزيع در سطح استان گيلان به دو هزار و ۸۵۰ كيلو متر مدار رسيده است.

بلبل آبادی در ادامه با اشاره به تولید دو هزار و ۸۱۶ مگاوات برق در استان تصریح کرد: با توجه به اینکه ميزان توليد برق بيش از نياز مصرف استان است، انرژي برق به استان های همجوار مانند آذربايجان، زنجان، تهران و مازندران صادر می شود.

وی همچنین از فراهم بودن زمینه های صدور انرژی برق به كشور جمهوري آذربايجان خبر داد.

مدير عامل شركت سهامی برق منطقه ای گيلان در بخش دیگری از سخنان خود به پيك بار غير همزمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان در سال گذشته هزار و ۵۴۲ مگاوات بود که برای سال جاری این میزان تا هزار ۵۸۱ مگاوات پیش بینی شده است.

بلبل آبادی در ادامه با اشاره به کاهش رشد مصرف در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ افزود: درصد رشد مصرف سال ۹۴ با سال ۹۳ حدودا ۳.۴۲ درصد بوده که پيش بينی می شود اين رشد مصرف در سال جاری به ۲.۵۳درصد كاهش يابد.

کد خبر 3682766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha