۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰

مدیرکل تعاون مازندران:

کانون های کارآفرینی در مازندران تشکیل شده است

کانون های کارآفرینی در مازندران تشکیل شده است

ساری - مدیرکل تعاون مازندران از آغاز ثبت نام یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خبر داد و گفت: تشکیل کانون‌های کارآفرینی در استان، با حضور کارآفرینان برتر از مزیتها است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درزمینهٔ توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی استان بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاه‌ها ضروری می‌سازد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط، یکی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف خود، انجام فعالیت‌های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است و بدین منظور هرساله این اداره کل باهدف شناسایی کارآفرینان در استان و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به‌عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه خصوصاً جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می‌نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: به لحاظ نقش ویژه کارآفرینان در جامعه، " شناسایی و معرفی آنان، استفاده از توانمندی و تجارب آنان در جهت پیشرفت و توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور" یکی از اقدامات مهم درزمینهٔ الگوسازی برای جوانان و ترویج و توسعه کارآفرینی در کشور است و درواقع باید گفت، شناسایی و یافتن افراد کارآفرین و بررسی و تحلیل فرآیند کارآفرینی و نقد عوامل شکست و موفقیت آنان، کمک شایانی به تشویق افراد جامعه به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه و پیشرفت کشور می‌نماید.

اصغری با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید، افزود:  این جشنواره، میعادگاهی برای گردهم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و مشعل و چراغ راهی برای نسل جوان و نوپا باشند.

وی تصریح کرد: تشکیل کانون‌های کارآفرینی در استان، با حضور کارآفرینان برتر استانی مشارکت آنان با نهادهای اجرایی به‌عنوان اتاق فکر کارآفرینی، یکی از دستاوردهای همین جشنواره‌ها است که نتایج موثری در توسعه کارآفرینی در استان به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه بیان داشت: کانون‌های کارآفرینی استانها که از کارآفرینان برتر، صاحب نظران و کارشناسان خبره کارآفرینی هر استان تشکیل‌شده‌اند، در حال حاضر به‌عنوان اتاق فکر اداره کل ایفای نقش کرده و علاوه بر ارائه پیشنهادات و طرح‌ها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان، تصمیم گیران را از پیامدهای احتمالی تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها نیز آگاه می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: این کانونها با توجه به داشتن عقبه علمی، تجربی، تکنیکی و مالی کارآفرینان برتر؛ سرمایه بسیار ارزشمندی برای مسئولین بوده که می‌توانند به بهبود فضای کسب‌وکار در استانها و بالطبع در کشور کمک کنند.

کد خبر 3683996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha