۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۴

دبیر یک سازمان مردم نهاد:

صدا وسیما جوانان را برای عضویت در سازمان‌های مردم نهاد تشویق کند

صدا وسیما جوانان را برای عضویت در سازمان‌های مردم نهاد تشویق کند

دبیرکل جمعیت افرای سبز گفت: دستگاه ها با راه اندازی کمپین می توانند جذابیت لازم برای عضویت در سازمان های مردم نهاد را ایجاد کنند و صدا و سیما در این زمینه نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل جمعیت افرای سبز با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما سمن جایگاه واقعی خود را ندارد، افزود: سمن ها می تواند در جهت آموزش، ارائه مهارت ها، رفع بیکاری و بسیاری از مسائل به جامعه کمک کنند و این در حالی است که متاسفانه هنوز واژه سمن برای بسیاری از مردم کشور ما بیگانه است.

امیری وظیفه دستگاه های دولتی را ایجاد جذابیت و جذب جوانان به عضویت در سازمان های مردم نهاد دانست و ادامه داد: افزایش کمی سازمان های مردم نهاد نمی تواند مشکلی را حل کند. دستگاه ها باید کمپینی راه اندازی کنند و در این کمپین، هدف کیفی سازی و ایجاد جذابیت و انگیزه برای عضویت در سازمان های مردم نهاد باشد.

دبیرکل جمعیت افرای سبز نقش صدا و سیما را در این زمینه پررنگ دانست و اضافه کرد: هنوز صدا و سیما نفوذ خود را در خانواده ها دارد و خانواده ها محرک اصلی جوانان هستند و باید از این نفوذ بهره برد. همچنین فضای مجازی یک فرصت بزرگ است و نباید نگاه صرف تهدید را به آن داشت. از طریق فضای مجازی بسیاری از آموزش ها و جذابیت ها را در جوانان برای عضویت در سازمان های مردم نهاد می توان ایجاد کرد.

امیری در خصوص جایگاه جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت: مسئولین این وزارتخانه باید توجه بیشتری به حوزه جوانان داشته باشد چرا که اگر جوانان را دریابیم حجم بزرگی از مشکلات از قبیل اعتیاد، آسیب های اجتماعی و ... که جامعه با آن دست به گریبان است حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه جوانان در مقایسه با حوزه ورزش گفت: نگاه برخی از مدیران به حوزه جوانان چندان مثبت نیست این مشکلی است که باید حل شود و مدیران باید جوانان را نه به عنوان ویترین فعالیت های خود بلکه به عنوان یک امر خطیر باور کنند 

امیری در خصوص معرفی جمعیت افرای سبز عنوان کرد: جمعیت افرای سبز در سال ۱۳۸۰ با دریافت مجوز، فعالیت رسمی خود را در حوزه آسیب های اجتماعی آغاز کرد و به طور تخصصی در حوزه HIV، اعتیاد و اوقات فراغات فعالیت می کند.

وی از جمله مهمترین فعالیت های این سازمان مردم نهاد به راه اندازی باشگاه مثبت به عنوان اولین باشگاه آموزش های HIV مثبت در سطح خاورمیانه، راه اندازی موبایل کلینیک به عنوان یک کلینیک سیال برای آموزش های عمومی، راه اندازی مرکز مشاوره نوجوانان و جوانان در جهت آموزش این قشر در خصوص مهارت های زندگی، بهداشت، سلامت و آموزش های جنسی و ورود به دانشگاه برای تدریس درس تنظیم خانواده به جوانان توسط گروه های همسال اشاره کرد.

کد خبر 3685179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha