۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۳

اظهار شگفتی لاوروف از سخنان جان کری درباره آتش بس سوریه

اظهار شگفتی لاوروف از سخنان جان کری درباره آتش بس سوریه

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز شگفتی نسبت به سخنان جان کری، از آمریکا خواست تا در مورد مساله سوریه شکیبا و صبورتر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سخنان جان کری اظهار شگفتی کرده و خواستار شکیبایی بیشتر آمریکا در مورد مساله سوریه شد.

«لاوروف» این سخنان را در پاسخ به اظهارات جان کری مطرح کرد که پیشتر و در هفته جاری گفته بود که روسیه باید بداند صبر آمریکا در مورد نقض آتش بس در سوریه محدود است.

«لاوروف» در بیانیه امروز خودودر پاسخ به سخنان جان کری آورده است: اول از همه، ما به هیچ کس، قولی در مورد هیچ چیز نداده ایم. اما توافق کرده ایم که هر طرف درگیری در مذاکرات سوریه باید طبق توافق حاصل شده به وسیله گروه حامیان سوریه که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تنظیم شده عمل کند.

وزیر خارجه روسیه که امروز در انجمن اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ سخن می گفت همچنین افزود: اطمینان از این مساله که همه طرف ها در انطباق کامل به سرپرستی شورای امنیت سازمان ملل بر سر میز مذاکره حاضر شوند غیر ممکن است و دست ما نیست. چون شرکای آمریکایی ما که به هر دلیل از فشار آوردن به متحدین منطقه ای خود امتناع می کنند و این متحدین نیز مواضعی کل نگرانه دارند.

«لاوروف» همچنین گفت که هیچ پیشرفتی در توافق سیاسی سوریه وجود ندارد که مانع حضور همه گروه ها بر سر میز مذاکره شود.

وی همچنین در مورد دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل و فرستاده او در امور سوریه گفت: گفتگوهای بی پرده ای داشتیم. آنها قادر به انجام گفتگو با همه طرف های سوری نیستند.

کد خبر 3687784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha