۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴

امام‌جمعه ابهر:

خودباوری عامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

خودباوری عامل مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

زنجان-امام‌جمعه ابهر تأکید کرد: اگر خودمان را باور نکنیم و نگوییم ما می‌توانیم، به تنها نسخه شفابخش یعنی اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به هفته بیابان‌زدایی، افزود: انسان هم مأمور است زمین را آباد کند و هم زمینه را آباد کند. آباد کردن زمینه بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است. اختیار آسمان و زمین به اذن الله در دست امام زمان(عج) است و انسان نیز می‌تواند با عملکرد خود در این هستی موجب تغییر و تبدل شود.

وی در ادامه بابیان اینکه امروز این کشور زیباترین جوان‌ها و مدیران انقلابی و زیباترین منابع را دارد، ادامه داد: آنچه که امروزه ما با آن مشکل‌داریم، مشکل مدیریت است.

رحیمی افزود: هر جا ما شعار «ما می‌توانیم» داده‌ایم و به دنبال آن عمل کرده‌ایم به نقطه اوج رسیده‌ایم و زیباترین نمونه‌های آن تجهیزات نظامی و دفاعی و موشکی است.

امام‌جمعه ابهر افزود: اگر موقع انقلاب به ما می‌گفتند که باید صاحب این تجهیزات باشیم و کشور خود را قوی و قدرتمند کنید ما در جواب می‌گفتیم نمی‌توانیم، اما اکنون ببینید به کجا رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی گفت: اگر خودمان را باور نکنیم و نگوییم ما می‌توانیم به تنها نسخه شفابخش یعنی اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی از منظر دین در چند عنصر خلاصه می‌شود، افزود: اولاً دین، مال را معرفی کرده است. ثانیاً خطر فقر را بازگو کرده و ثالثاً راه تنظیم اقتصاد را عاقلانه و عادلانه ارائه کرده است، اگر ما انقلابیون را کنار بگذاریم، کار را در دست اهل اختلاس و اهل رومیزی و اهل زیرمیزی و کسی که ضعف مدیریت دارد و کسی که توان آن را ندارد خود را اداره کند، بدهیم این جامعه مقاوم و اهل مقاومت نخواهد شد.

امام‌جمعه ابهر گفت: تا زمانی که مدیران ارشد ما از کارهای بزرگ بترسند و در سایه حرکت کنند مشکل حل نخواهد شد. مدیران نباید ترسو باشند کارهای بزرگ را زلال و شفاف انجام دهند و قانون‌گذاران و بازرسان نیز باید حمایت کنند و مچ‌گیری الکی نکنند تا به اقتصاد مقاومتی برسیم.

رحیمی بابیان اینکه مادامی‌که بانک‌های ما ربوی است، زندان‌های ما نیز از ورشکستگان مالی پر خواهد شد، افزود: آن موقع باید التماس کنیم و جشن گلریزان برگزار کنیم تا جمعی را از زندان آزاد کنیم.

وی ادامه داد:  شخصی که در زندان است به‌طور حتم خانواده او ازنظر شرع و شرف دچار مشکل خواهد شد. درخواست عاجزانه داریم که منتظران امام زمان (عج) به وظیفه خود عمل کنند و کار مهدی پسند انجام داده و در فکر خلاصی زندانیان باشند.

کد خبر 3688077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha