۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان:

کمک۷میلیاردتومانی حامیان به ایتام/۳هزاریتیم استان حامی دارند

کمک۷میلیاردتومانی حامیان به ایتام/۳هزاریتیم استان حامی دارند

سنندج - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از کمک ۷ میلیاردتومانی حامیان به ایتام استان خبرداد و گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر، حامی ۵ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد امروزیکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان به بیان برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان را اجرای طرح مفتاح الجنه است که این طرح ایجاد بستر هم نشینی خیرین، نیکوکاران و مسئولان با نیازمندان است تا این افراد از نزدیک با فضای زندگی محرومان آشنا شوند.

وی عنوان کرد: امسال استاندار به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرده که در سال حداقل دو بار با محرومین تحت پوشش کمیته امداد دیدار کنند.

موسی نژاد افزود: در سال جاری مسئولان وخیران استان از وضعیت زندگی  ۴ هزار خانوار تحت پوشش امداد بازدید خواهند داشت و برنامه ریزی کردیم که بازدید از ۲ هزار خانوار آن در ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

وی از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان را اجرای طرح شفا خواند و بیان کرد: این طرح شامل سرکشی و عیادت از بیماران صعب العلاج و زمین گیر است.

وی با اشاره به وجود ۱۸۵ بیمار زمین گیر و ۹۶۱ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد دراستان، عنوان کرد: حدود ۴۰۰ نفر از سرپرستان خانوار تحت پوشش این نهاد مقدس در استان از کار افتاده هستند که در قالب طرح مذکور قرار است از آنها عیادت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه از ۱۵ تا ۱۲ رمضان به نام هفته اطعام محرومین و اکرام ایتام نامگذاری شده است، عنوان کرد: حدود ۵ هزار نفریتیم  زیر ۱۸ سال در استان وجود دارند که نیازمند توجه جدی مردم ومسئولان هستند.

به گفته موسی نژاد بیش از ۱۶ هزار نفر حامی ۵ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان اند که ۸۰ درصد این حامیان جزو خیران سایر استان های کشور به ویژه تهران هستند.

وی تعهد حامیان ایتام را یک ساله خواند و عنوان کرد: سال گذشته تعداد حامیان مذکور بیش از ۷ میلیارد تومان به ایتام استان کمک کردند.

وی بیان کرد: از آنجا که هرسال ضرورت دارد اقدام به جذب حامیان و جایگزین کردن آنها داریم هدف گذاری امسال ما جذب حدود ۴ هزار نفر حامی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: یکی دیگر از طرح های ما در این ایام اکرام محسنین است که مختص فرزندانی است که به دلایل مختلف اعم از بیماری، زندان و طلاق از وجود پدر محروم شدند.

موسی نژاد بیان کرد: در حال حاضر ۸ هزار کودک با شرایط ذکر شده زیر پوشش  کمیته امداد هستند که از این تعدادتاکنون ۳ هزار نفر حامی پیدا کردند و برای مابقی آنها در حال حامی یابی هستیم.

وی با بیان اینکه این ماه پر خیروبرکت فرصتی برای ما مسلمانان است که دستورات الهی را بهتر از گذشته عملیاتی و اجرایی کنیم، عنوان کرد: هدف از اجرای برنامه های کمیته امداد در این ماه مبارک تلاش برای حضور حداکثری مردم در کارهای خداپسندانه است.

کد خبر 3689806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha