۳۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

معاون شهردار همدان:

۱۲۸۰ معبر در شهر همدان به نام شهدا مزین شده است

۱۲۸۰ معبر در شهر همدان به نام شهدا مزین شده است

همدان – معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: سال گذشته تعداد معابر شهر همدان که به نام شهدا مزین شده به ۱۲۸۰ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قدیمی ظهر دوشنبه در کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان با بیان اینکه تا پایان سال جاری هیچ کوچه بدون نام و یا دارای دو نام مشابه در همدان وجود نخواهد داشت، در خصوص ضوابط و معیارهای نامگذاری گفت: ضوابط و معیارها براساس کتاب قانون شهر و شهرداری ها است.

وی گفت: استفاده از نام شخصیت های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول نامگذاری و نام شخصیت های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی مربوط به رویدادهای مهم در مقاطع زمانی خاص، نشراندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران و همدان در مرتبه بعد قرار دارد.

اسامی باید رسا، کوتاه، سلیس و روان باشد

قدیمی با بیان اینکه به منظور حفظ و تحکیم یکپارچگی سیاسی و فرهنگی کشور و حفظ هویت ملی مقرر شده در نامگذاری علاوه بر توجه به شخصیت های ملی و قهرمانان، به شخصیت های محلی هر منطقه نیز توجه شود، اظهار کرد: اسامی باید رسا، کوتاه، سلیس و روان باشد.

وی تاکید کرد: باید از اسامی مناسبی که باعث ایجاد روحیه افتخار ملی و حماسی و انبساط خاطر و تلطیف اخلاقی و عاطفی مردم شده و بیانگر غنای فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی باشد، استفاده کرد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه سال گذشته تعداد معابر شهر همدان که به نام شهدا مزین شده به ۱۲۸۰ مورد رسید، عنوان کرد: از نام اشخاص خیری که تاسیسات مهم عام المنفعه احداث کرده اند نیز می توان برای نامگذاری اماکن استفاده کرد.

وی در خصوص  موارد مشمول نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری نیز افزود: شهرک ها، رودها، بزرگراها، خیابان ها، بازارها و کوچه ها و موسسات تحقیقاتی و مجامع علمی و فرهنگی، تالارهای عمومی، مراکز تفریحی و باغ ها، بوستان ها، میدان ها و پایانه ها، مراکز ورزشی و باشگاه ها که متعلق به شهرداری همدان بوده قابل نامگذاری است.

قدیمی همچنین در خصوص جایگاه شورای اسلامی شهر همدان در تصمیمات این کمیسیون گفت: تصویب آیین نامه های پیشنهادی شهرداری پس از رسیدگی به آنها با رعایت دستورالعمل های وزارت کشور و همچنین تصویب نام گذاری معابر، میدان ها، خیابان ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها از برنامه ها است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان افزود: درخواست های مردمی، نهادها و سازمان ها در جلسات هفتگی کمیسیون مطرح و پس از مصوب شدن باید توسط شورای اسلامی شهر مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

تعیین تکلیف و ناگذاری ۹۶۲ کوچه بدون نام در سال گذشته

دبیر کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۹۶۲کوچه بدون نام در همدان نام نامگذاری شده است  که در سال جاری این تعداد به ۱۰۰۰ کوچه می رسد.

علی شکیب در خصوص مراحل اجرایی نامگذاری گفت: شهروندان با مراجعه به نواحی و مناطق شهرداری می توانند درخواست خود را ارائه کنند.

گفتنی است در کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن شهری شهرداری همدان ۱۶ مورد از کوچه و معبرهای بی نام و یا دارای نام مشابه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 3690874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha