۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰

شهردار شیراز:

سرمایه گذاری در شیراز تنها راه اندازی مجتمع تجاری نیست

سرمایه گذاری در شیراز تنها راه اندازی مجتمع تجاری نیست

شیراز - سرمایه گذاری تنها در قالب مجتمع تجاری یا مسکونی تعریف نمی شود بلکه سرمایه گذاری را باید به سمت مجتمع ها و مجموعه های چند منظوره، تفریحی و عام المنفعه یا تخصصی سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در دیدار با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس افزود: دفاتر ماده 33 را برای کاهش تصدی گری، افزایش رضایت مندی و جلوگیری از فساد راه اندازی کرده ایم و انتظار داریم مهندسان باتجربه و متعهد در این زمینه ورود کنند.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را از مجموعه های توانمند و سرآمد در کشور دانست و بیان کرد: عضویت شهردار شیراز و بسیاری از مدیران شهرداری در سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس یکی از بهترین فرصت ها برای سازمان نظام مهندسی در ارتقا روابط دو سویه است.

شهردار شیراز بر ترویج اخلاق حرفه ای و پیاده محورسازی شهر و استفاده از مصالحی مانند بتن آماده و اسکلت های پیچ و مهره ای برای رفاه شهروندان و پاکیزگی شهر تاکید کرد و افزود: شهر باید به گونه ای ساخته شود که ثروت گرانبهایی برای نسل های آینده باشد.

پاک فطرت با اشاره به عمر بالا و فرسودگی بخش زیادی از ساختمان ها در کشور جدای از بافت های تاریخی و حاشیه ای شهرها، اظهارداشت: توان شهرداری و دولت به تنهایی برای توسعه و بازسازی شهر کافی نیست و باید بخش خصوصی در قالب پروژه های سرمایه گذاری وارد شود که در این زمینه سود بالای سرمایه گذاری را تضمین می کنیم و اعضای سازمان نظام مهندسی هم می توانند به شکل گروهی در این زمینه الگو و پیشرو باشند.

شهردار شیراز، بر لزوم ارائه یک تعریف درست از سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری تنها در قالب مجتمع تجاری یا مسکونی تعریف نمی شود بلکه سرمایه گذاری را باید به سمت مجتمع ها و مجموعه های چند منظوره، تفریحی و عام المنفعه یا تخصصی سوق دهیم.

پاک فطرت آینده شهر شیراز را متکی به توسعه صنعت توریسم دانست و افزود: یکی از نیازهای شهر توریست پذیر، منظر شهری زیبا و رعایت همه جانبه ضوابط شهرسازی است.

وی تصریح کرد: یک شهر آشفته نه تنها روحیه شهروندان را آشفته می کند بلکه برای گردشگر هم خاطره بدی به جای خواهد گذاشت از این رو ضروری است نظام مهندسی به این مسائل اهتمام ویژه داشته باشد.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم بر لزوم توجه به مسائلی همچون تلاش برای زیباسازی شهری و رعایت حقوق شهروندان تاکید کرد.

حسین پوراسدی همچنین از همکاری مستمر نمایندگان شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی فارس و سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در هیات چهارنفره استان برای حل مساله سازندگان ذی صلاح قدردانی کرد.

کد خبر 3701354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha