۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد؛

پرداخت ۵۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی بابت تعهدات سه ماهه

پرداخت ۵۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی بابت تعهدات سه ماهه

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سه ماهه اول امسال ۵ هزار میلیارد تومان بابت تعهداتمان در قبال بیمه شدگان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر سید تقی نوربخش افزود: از میان جامعه آماری ۴۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفری سازمان تامین اجتماعی ، ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۹ میلیون بیمه شده اجباری، ۱ میلیون بیمه شده اختیاری و مابقی بیمه شده خاص هستند.

وی شمار بیمه‌شدگان مستمری بگیر و مقرری بگیر اصلی این سازمان را بالغ بر ٢ میلیون و ٩٠٠هزار نفردانست و گفت: با احتساب بیمه شدگان تبعی تعداد این افراد تا ٥ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر افزایش می‌یابد که نصف بیشتر آنها افرادی هستند که ارزش ریالی دریافتی آنها نزدیک به حداقل‌های مصوب است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در سه‌ماهه اول سال ١٣٩٥، ماهیانه جهت ایفای تعهدات خود، حدود ٥ هزار میلیارد تومان در ماه پرداخت کرده است. ٣٤٠٠ میلیارد تومان در رابطه با مستمری، ٢١٠ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان بابت درمان و حدود ٤٠٠ میلیارد تومان نیز بابت سایر هزینه‌ها (اعم از سرمایه‌گذاری‌های سازمان و هزینه‌های پرسنلی و پشتیبانی سازمان). این رقم ٥ هزار میلیارد تومانی در ماه، یعنی یک و نیم برابر بودجه ماهیانه هدفمندی یارانه‌ها، در سازمان تامین‌اجتماعی خلق ثروت شده که در جهت ایفای تعهدات سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: تمشیت زندگی بیش از ٥ میلیون جمعیت ازخانواده مستمری‌بگیران کشور اعم از معیشت، درمان، خواربار و حق مسکن و... با وجود ناچیز بودن، کار بزرگی است و قطعا پشتوانه این مهم اقدامات متعدد در جهت ایجاد منابع و کنترل مصارف ویژه است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در بودجه ٥٩ هزار میلیارد تومانی سال ٩٤ سازمان، حدود ٣ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصارف انجام گرفت. بنابراین با دست‌به‌دست هم دادن شرکای اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی، که در پی تحقق کامل آن هستیم، توانستیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که ایفای تعهدات سازمان حتی یک روز هم به تعویق نیفتد. .

کد خبر 3703448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha