۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۷

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد:

ضرورت تعامل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با نمایندگان مجلس

ضرورت تعامل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با نمایندگان مجلس

کمیجان- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: تعامل اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با نمایندگان مجلس ضروری است چرا که اعضای شوراها رابط خوبی میان مردم و نمایندگان مجلس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه ضمن حضور در شورای اداری شهرستان کمیجان اظهار داشت: شهرستان کمیجان سبقه تاریخی غنی دارد و تلاش هایی از سوی نمایندگان دوره های قبل برای پیشرفت این منطقه صورت گرفته که ادامه این روند نیازمند همدلی و انسجام است.

وی افزود: یکی از خلاهای جدی مساله عدم هم گرایی نمایندگان در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب بود که در حال حاضر این فضای همدلی ایجاد شده تا از ظرفیت های این هم گرایی بهره گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان داشت: باید رقابت های جناحی را کنار بگذاریم و هم گرایی را حاکم کنیم چرا که رقابت های ناسالم جناحی با ایجاد انشقاق و دوری، انرژی افراد را خنثی می کند و نتیجه مثبت به دنبال ندارد.

کریمی گفت: استفاده از ظرفیت های شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها ضروری است و نمایندگان منتخب مردم در شوراها مورد اطمینان و شناخت مردم هستند که می توانند رابط خوبی میان مردم و نمایندگان مجلس در استان باشند.

وی افزود: باید از ظرفیت های شوراهای اسلامی در اعتلای مناطق شهری و روستایی و حل مشکلات مردم بهره گیری شود و البته این منافاتی با ارتباط مستقیم مردم با نمایندگانشان در مجلس ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: وجود بیمارستان خیر ساز در شهرستان کمیجان نشان از آن دارد که مشارکت های مردمی نقش عمده ای در رفع مشکلات و کمبودها دارد و در حال حاضر نیز که اعتبارات عمرانی محدود است، نقش این مشارکت ها پررنگ تر می شود.

کریمی با اشاره به مساله کمبود آب و کشاورزی در کمیجان اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی شهرستان کمیجان مساله کمبود آب است و نزولات جوی طی سال های اخیر در آن کاهش یافته و با توجه به اینکه فعالیت های تولیدی و اقتصادی در این شهرستان غالبا در حوزه کشاورزی است باید توجه ویژه ای به این مساله صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارها در این راستا توسعه کشت دیم در این شهرستان و همچنین گسترش کشت گلخانه ای و آبیاری نوین است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان داشت: سرمایه گذاری ها در بخش غیر کشاورزی در این شهرستان باید افزایش یابد و نیروهایی که در بخش کشاورزی فعال نیستند باید در بخش های دیگر از جمله صنایع و خدمات فعال شوند که در این راستا تاسیس واحدهای صنعتی و شهرک صنعتی در کمیجان و میلاجرد موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به راه های ارتباطی شهرستان کمیجان اضافه کرد: بهبود زیرساخت های مواصلاتی از جمله راه اصلی دسترسی شهرستان کمیجان به مرکز استان و همچنین سایر نقاط از جمله کمیجان به شهرستان خنداب و استان همدان باید در دستور کار قرار گیرد.

کریمی افزود: کمبود تجهیزات و امکانات در حوزه بهداشت و درمان از دیگر چالش های این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گرفته و خلاهای موجود در این زمینه در مسیر بهبود خدمات بهداشتی و درمانی رفع شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در حوزه آموزش عالی نیز باید رویکرد جدیدی بر آموزش عالی این شهرستان حاکم شده و ضمن ارتقای مدرک تحصیلی، مهارت آموزی نیز مدنظر قرار گیرد تا زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان در همین منطقه فراهم شود.

کریمی خاطرنشان ساخت: وجود سیلو در این منطقه ظرفیت خوبی برای شهرستان کمیجان است و سابق بر این هم تاکید کرده ایم که مطالبات کشاورزان استان در حوزه خرید تضمینی باید به موقع پرداخت شده تا اسباب جلب رضایت این قشر زحمت کش و فهیم جامعه فراهم شود.

کد خبر 3709761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha