۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

سجادی در پاسخ به مهر:

ارزیابی داریم اما اعلام نمی‌کنیم/ استعفای رضایی پذیرفته نشد

ارزیابی داریم اما اعلام نمی‌کنیم/ استعفای رضایی پذیرفته نشد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک ارزیابی داریم اما اعلام نمی‌کنیم چرا که بار روانی ورزشکاران را بالا می‌برد و این خوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش امروز سه شنبه در نشست خبری که در محل آکادمی تیم های ملی فوتبال برگزار شد، در مورد مسائل مربوط به مسائل مختلف ورزش و به خصوص بازی های المپیک ریو توضیح داد.

۶۴۰ ورزشکار به المپیک رفته اند
وی در آغاز صحبت های خود اظهارداشت: ورزش ایران از سال ١٩٤۸ در المپیک شرکت کرد. تا به امروز در ١٦ دوره حضور داشته ایم و در هر دوره حداقل یک مدال کسب کرده ایم. در این بین فراز و نشیب هایی داشته ایم اما در کل٦٤٠ ورزشکار طی این مدت در ادوار مختلف المپیک شرکت داشته اند.

افزایش تعداد سهمیه ها خودش موفقیت است
سجادی ادامه داد: این دوره که ٦٣ سهمیه گرفته ایم، بیشترین سهمیه کاروان ایران در ادوار مختلف المپیک محسوب می شود. کسب سهمیه خود موفقیتی برای ورزش هر کشور است چون در رقابت های کسب سهمیه میلیون ها نفر شرکت دارند.

توجه زیادی به فدراسیون ها داشته ایم
معاون وزیر ورزش با اشاره به نشست هایی که طی ماه های گذشته با فدراسیون ها برگزار شد، تصریح کرد: تفاهم نامه ای با فدراسیون ها امضا کردیم که محور اصلی آن کمک به فدراسیون ها برای بازی های المپیک بود. از طرف وزارت ورزش و حوزه تحت مدیریت من توجه زیادی به فدراسیون ها شد.

کاروان پاک اعزام می کنیم
رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: کلاس های آموزشی زیادی زیادی برگزار کردیم و میزان نمونه گیری ها را افزایش دادیم که همچنان ادامه خواهد داشت. تمام نمونه ها به آزمایشگاه کلن ارسال شد و به همین دلیل نتایج کاملا درست است و دخل و تصرفی در آنها ایحاد نشده است. تلاش داریم کاروانی پاک اعزام کنیم.

هشتاد درصد تعهدات برآورده شد
وی با اشاره با افزایش بودجه فدراسیون ها و تلاشی که برای برطرف کردن مشکلات مالی آنها شده، اظهار داشت: یک مورد در تفاهم نامه قید شد و آن اینکه در مقابل پولی که می دهیم،  فدراسیون ها میزان درآمد خود را بگویند. در سال ٩٤ هشتاد درصد تعهدات برآورده شد. همچنین در سال ۹۵ ، ۳۸ فدراسیون ۱۳۲ میلیارد تعهد کردند که به سر جمع اعتبارات آنها اضافه خواهد شد. در سال ۹۴ کارگاه آموزشی برای بازاریابی گذاشتیم و منابع خوبی حذب کرده اند.

استعدایابی و جذب بخش خصوصی
سجادی در ادامه با بیان اینکه ١٠ میلیارد برای استعدادیابی  در نظر گرفته ایم،  گفت: البته خود فدراسیون ها هم باید ۱۰ درصد از کل بودجه را برای این امر هزینه کنند که در مجموع ۲۰ میلیارد خواهد بود. در موضوع کانون استعدادیابی بابد به دنبال جذب بخش خصوصی باشیم و آنها را فعال کنیم. امیدواریم در این فرصت تا المپیک فضای آرامش را برای تیم ملی فراهم کنیم کمک کنیم تا از نظر روانی شرایط بهتری ایجاد شود.

موضوع وزن ۱۲۵ کشتی طبیعی بود
معاون وزیر ورزش در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مشکلات فدراسیون کشتی گفت: موضوع وزن ١٢۵ کیلو خیلی طبیعی بود چون باید در مسابقات برون مرزی شرکت می کردند. در شورای فنی هم مطرح شده بود که باید در مسابقه شرکت کنند.

استعفای رضایی پذیرفته نشده
وی در مورد استعفای رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی نیز گفت: تا آنجا که می‌دانم استعفا پذیرفته نشده و وی همچنان کارش را انجام می دهد.

پاسخ به نرفتن وزیر به تمرین تیم کشتی آزاد
سجادی در مورد بازدید از اردوها و اینکه وزیر چندبار از اردوی فرنگی بازدید داشته اما آزاد نه، گفت: چنین نیست، شاید روزی که وزیر رفته تیم آزاد تمرین نداشته، خود من هم از همه اردوها بازدید می کنم. ممنون که در آستانه المپیک چنین فضایی ایجاد می کنید.

میزان بودجه فدراسیون ها
معاون وزیر در مورد بودجه فدراسیون های المپیکی ها گفت: مجموع اعتباراتی که برای سال ٩٥ بوکس پیش بینی شده  ٢ میلیارد و ٣٥٠ میلیون است، تکواندو ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون، تنیس روی میز یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون، تیراندازی ٤ میلیارد  و ٨٠٠ میلیون، تیر و کمان٢ میلیارد و ٨٠ میلیون، جودو ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون، دو ومیدانی ٤ میلیارد و ٣٠٠، شمشیر یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون، شنا ٢ میلیارد و ٥٦٠ میلیون، کشتی ١٠ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، والیبال ٤ میلیارد و٤٠٠ میلیون، حانبازان ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون، وزنه‌برداری ٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون، تا الان کشتی ٣ میلیارد و ٢٠٠ میلیون گرفته،  جودو یک میلیارد و ٤٥٠، تنیس روی میز ٧٥٠ میلیون، تیراندازی ١ میلیارد و ٤٥٠، جانبازان ٣ میلیارد و ٧٥٠ میلیون، دوچرخه ٧٠٠ میلیون، دوومیدانی ٨٥٠ میلیون و شمشیربازی ٦٠٠، قایقرانی ٧٥٠میلیون بوده است. تا قبل از المپیک فدراسیون ها دو مرحله بودجه دیگر خواهند گرفت.

فدراسیون ها نتیجه نگیرند چه می کنید؟
سجادی در مورد عملکرد فدراسیون ها و اینکه اگر فدراسیونی در المپیک نتیجه لازم را به دست نیاورد، چه برخوردی میشود، گفت: قطعا بعد از المپیک عملکردها ارزیابی خواهد شد و اگر فردی در ناکامی احتمالی مقصر باشد برخورد خواهد شد. به هرحال حضور در المپیک حاصل یک کار مستمر است و برای این دوره آنچه توقع است برآورده شده است. در حد بضاعت توقع داریم.

تعداد مجوزهایی که صادر شد
وی گفت: تا پایان خرداد و  برای فدراسیون های المپیکی ٧١ مجوز شورای برون مرزی صادر شد، ٩٩٦ ورزشکار در ١٤ رشته و از جمله جانبازان اعزام شدند  به ٦١ کشور. سال گذشته هم ٥٤٥ مجوز برای ٥ هزار و ٢٢٠ نفر به ٢٤٣ کشور صادر شد.

همه پاداش ها پرداخت شده است
معاون وزیر ورزش همچنین در مورد مصوبات برای استخدام ضمانت اجرایی دارد یا نه، گفت: آنچه به عنوان پاداش اعلام کردیم، از زمانیکه آمدم پرداخت شده و حتی پاداش های معوقه هم پرداخت شده، فقط برای سال گذشته مانده که بعد از المپیک با پاداش مدال آوران ریو پرداخت می شود. در مورد استخدام  هم باید بگویم این مصوبه هیات دولت است.

عملکرد فدراسیون ها را بررسی می کنیم
وی گفت:  بعد از المپیک حتما در مورد فدراسیون هایی که در کسب سهمیه توقعات را ایجاد نکردند، بررسی های لازم انجام می‌شود.

واکنش به فدراسیون های بی رئیس!
سجادی در مورد اینکه سرپرستان فدراسیون ها نباید در انتخابات شرکت داشته باشند و بلاتکلیفی فدراسیون ها درست نیست گفت: برابر اساسنامه، دو ماه قبل از اتمام دوره ریاست باید ثبت نام کاندیداها انجام شود، ثبت نام کاندیداها و پروسه استعلام آنها زمان زیادی می برد. در این فاصله دوران ریاست تمام می‌شود و قاعدتا باید سرپرست برای آن فدراسیون گذاشته شود. برخی فدراسیون ها هم روسای شان برکنار می‌شوند، باید برای شان سرپرست گذاشت تا به ثبات و آرامش برسند سپس برای انتخابات شان اقدام کرد. عدم حضور سرپرست ها در انتخابات هم برابر قانون است، فرد سرپرست نباید کاندیدا شود اما وقتی به این موضوع توجه نمی شود باید دوباره اعلام رسانه ای کنیم، کاری که برای اسکی انجام شد.

دلایل سهمیه نگرفتن ها را بررسی می کنیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در مورد اینکه با توجه به بودجه پرداختی به فدراسیون ها آیا از آنها در مورد عملکردشان به خصوص در کسب سهمیه بازخواست می‌شوند، گفت: پولی که به فدراسیون ها می دهیم به معنی تعیین تعداد کسب سهمیه نیست، در تفاهم نامه ١٤ محور لحاظ شده که یکی از آنها حضور در المپیک است. البته سهمیه نگرفتن قابل بحث است، بررسی می کنیم که چرا تیمی که می‌توانسته سهمیه بگیرد، ناکام مانده است.

به هیات مدیره دو باشگاه تذکر دادیم
وی در مورد سرپرست سرخابی ها گفت: انتخاب مدیرعامل بر عهده هیات مدیره است، سال گذشته تلاش کردیم تنش ها را از دو باشگاه دور کردیم که خدا را شکر خوب کار کردند، تذکر داده ایم که مدیر انتخاب کنند.

سجادی در مورد پرونده فساد فوتبال اظهارداشت: کمیسیون اصل ٩٠ موضوعی را به صورت شکایت  به دستگاه قضایی دادند و ما هم در همین حد می‌دانیم. کسانی که شکایت کردند خودشان باید پیگیری کنند.

ارزیابی از مدال آوران داریم اما اعلام نمی کنیم
سجادی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر و در مورد پیش بینی عملکرد کاروان ایران گفت. ارزیابی داریم اما اعلام نمی کنیم، چون بار روانی و استرس ایحاد می کند برای ورزشکاران و خوب نیست، اما در کل وضع مان خوب است. در المپیک همیشه رشته های کسب مدال در هفته دوم رقابت دارند، هفته اول در جدول نیستیم و این نباید بار روانی منفی ایحاد کند. در المپیک ها اسم مدیران و روسای فدراسیون ها مطرح نیست، فقط اسامی مدال آوران مطرح است. کمک کنیم اسامی این ورزشکاران بیشتر شود.

واکنش به حضور مدیران دو تابعیتی
معاون وزیر در مورد مدیران دو تابعیتی نیز تصریح کرد: هر فردی برابر مقررات نتواند در مسندی باشد، کنار گذاشته می شود. چند رییس بودند که خودشان کنار گذاشته شدند. باز اگر فردی را سراغ دارید که مدیریتش بر خلاف قانون است، بگویید فقط اسم نبرید!

رقم قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس اعلام شود
سجادی در مورد قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال و اینکه آیا دریافتی بازیکنان به انداره قرارداشان است، گفت: سرخابی ها قراردادشان را روی سایت بگذارند و رسانه‌ای کنند. الان من عدد و ارقام دادم، مگر مشکلی ایجاد می‌شود.

کد خبر 3711207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کشتی دوست ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
      0 0
      از معاون وزیر انتظار داشتیم که صادق باشد با پوزش نه گفته شما در مورد کشتی بین هادی وقاسمی سندیت دارد ونه حاضر بودن پهلوان رضایی در اردو واقعیت دارد باید تاسف خورد به حال و روز ورزش با این مدیریت .