۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

سفیر سوئیس در ایران مطرح کرد:

علاقمندی مردم سوئیس برای سفر به ایران/حرکت مطلوب در مسیر گردشگری

علاقمندی مردم سوئیس برای سفر به ایران/حرکت مطلوب در مسیر گردشگری

خرم آباد - سفیر سوئیس در ایران با اشاره به حرکت مطلوب ایران در مسیر گردشگری، گفت: تعداد زیادی از مردم سوئیس تمایل دارند که از کشور ایران بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جولیو هاس پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با شهردار و مدیران شهری خرم آباد که در سالن جلسات شهرداری خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه به نتایج برجام خوش بین هستیم، اظهار داشت: کشور سوئیس نفش مهمی در مذاکرات برجام داشته است.

وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر تلاش کرده ایم که زیرساخت های مناسبی برای برقراری ارتباطات تجاری، اقتصادی و غیره بین دو کشور ایجاد کنیم.

هاس خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که این دوره از مذاکرات و برنامه ریزی ها برای برقراری تعاملات بین دو کشور در خاطره مردم دو کشور به عنوان زمان و دوره ای خاص در ارتباط بین کشورها شناخته شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم سوئیس تمایل دارند که از کشور ایران بازدید کنند و باید گفت که ایران در حال حاضر  یکی از مطرح ترین کشورهای جهان است که در راستای توسعه گردشگری حرکت می کند.

هاس اضافه کرد: ایران در این زمینه ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید تلاش کنیم هر دو کشور از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار سرمایه گذار در کشور سوئیس وجود دارد که در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنند.

سفیر سوئیس در ایران خاطر نشان کرد: با دیدارهای صورت گرفته و فراهم شدن بسترهای مناسب برای شناخت هر چه بیشتر کشورها؛ زمینه های سرمایه گذاری بین دو کشور افزایش می یابد.

سوئیس ظرفیت های بسیار مطلوبی در زمینه تکنولوژی دارد

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: کشور سوئیس ظرفیت های بسیار مطلوبی در زمینه تکنولوژی، سیستم های مالی و حسابداری، داروسازی و غیره دارد که تلاش می کنیم تعاملات مناسبی در این زمینه ایجاد شود.

حسین سلاح ورزی افزود: ظرفیت های استان لرستان از قبیل کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی، محصولات پتروشیمی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و غیره نیز به این مجموعه معرفی خواهد شد.

شهردار خرم آباد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار مهر گفت: با توجه به حرکت خرم آباد در مسیر توسعه گردشگری، قطعا از ظرفیت های ارتباطی، علمی و غیره گردشگران و مسولان کشور سوئیس برای معرفی هرچه بیشترو توسعه شهر خرم آباد استفاده می شود.

یحیی عیدی بیرانوند افزود:تلاش می کنیم تا ظرفیت های مهمی به ویژه ساخت هتل، تکنولوژی های شهرسازی و غیره در صورت تعاملات بیشتر، از این کشور در سیستم مدیریت شهری به کار گرفته شود.

کد خبر 3712396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha