۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

اظهارات «اشرف غنی» بر علیه پاکستان می تواند زیان آور باشد

اظهارات «اشرف غنی» بر علیه پاکستان می تواند زیان آور باشد

«نفیس زکریا» گفت: بیانات رئیس جمهور افغانستان بر علیه اسلام آباد می تواند زیان آور باشد و بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: بیانات اخیر «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان بر علیه پاکستان می تواند زیان آور باشد و اینگونه اظهارات به نفع کشورهای مخالف برقراری امنیت در منطقه است.

وی در ادامه افزود: آنچه در افغانستان روی  می دهد اثر مستقیمی بر پاکستان خواهد داشت. بیانات «زلمی خلیل زاد» سفیر سابق آمریکا در افغانستان چندان جدی گرفته نمی شود و تمام دنیا به این موضوع آگاه است که وی دارای افکار و نظریاتی منفی است.

وی در واکنش به تصمیم کنگره آمریکا درخصوص قطع کمک های مالی به اسلام آباد افزود: تصمیم کنگره آمریکا نتایج مثبتی بدنبال نخواهد داشت اکثر نمایندگان کنگره در این اجلاس حضور نداشتند. آمریکا و پاکستان به همکاری های دوجانبه خود ادامه خواهند داد. «جان مک کین» در سفر اخیر خود به پاکستان از تلاشهای اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم مطمئن به نظر می رسد.

وی در ادامه تصریح نمود: سیاست های هند در منطقه مخالف برقراری امنیت در منطقه است. ارتش هند با حمله به مسلمانان کشمیر حقوق بشر را زیر پا گذاشته است و در مواردی به بیمارستانها نیز حمله می برد. جنگ های بین دو کشور برای آزادی کشمیر در گذشته صورت گرفته است و تنها راه حل  مسئله کشمیر انجام مذاکرات است.

وی در ادامه تاکید کرد: جامعه جهانی از هند بخواهد از طریق مذاکرات مسئله کشمیر را حل و فصل کند. دهلی نو صلاحیت عضویت دایم در شورای امنیت سازمان ملل را ندارد.

کد خبر 3713467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha