۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۳

پوتین از عدم همکاری آمریکا برای حل بحران سوریه ابراز تأسف کرد

پوتین از عدم همکاری آمریکا برای حل بحران سوریه ابراز تأسف کرد

سخنگوی کاخ کرملین می گوید که پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای همکاری مشترک مسکو- واشنگتن در نبرد علیه تروریسم در سوریه همواره با واکنش منفی شرکای آمریکایی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز پنج شنبه با اشاره به اظهارات قبلی رئیس جمهور روسیه خطاب به خبرنگاران گفت که مسکو همواره معتقد است که نبردی کارآمد و مؤثر علیه تروریسم در سوریه تنها از طریق تلاشی مشترک امکانپذیر است.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه افزود که پوتین در موقعیتهای مختلف از اینکه شرکای آمریکایی این گونه همکاری را رد کرده اند، ابراز تأسف کرده است.

لازم به ذکر است که روزنامه واشنگتن پست روز پنج شنبه از یک طرح پیشنهادی خبر داد که گفته می شود توسط واشنگتن تهیه شده است. در این طرح پیشنهادی برپایی یک مرکز فرماندهی مشترک میان روسیه- آمریکا در حوالی امان، پایتخت اردن با هدف تبادل اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و همچنین اجرای حملات هوایی «مستقل ولی همگام» علیه مواضع تروریستها پیش بینی شده است.

حال در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به مسکو، کرملین از هرگونه اظهارنظر در خصوص این پیشنهاد واشنگتن خودداری می کند. با این حال مسکو تأکید می کند که ولادیمیر پوتین بطور مکرر این پیشنهاد را ارائه کرده بود، اما نتیجه ای در پی نداشت.

در واقع،‌ مسکو منتظر آنست که این طرح پیشنهادی واشنگتن از طریق کانالهای رسمی ارائه شود.

بنا به اظهارات سخنگوی کاخ کرملین، نشست میان ولادیمیر پوتین و جان کری بلافاصله بعد از ورود این مقام رسمی آمریکا به مسکو برگزار خواهد شد و دیدار جان کری با همتای روسی خود برای روز جمعه برنامه ریزی شده است.

کد خبر 3713694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha