۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۸

دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد:

مسابقه سراسری معماری با موضوع مصلاهای کشور برگزار می شود

مسابقه سراسری معماری با موضوع مصلاهای کشور برگزار می شود

کیش - دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: از همه ستادهای نماز جمعه کشور برای حضور در مسابقه سراسری معماری با موضوع مصلاها دعوت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از منطقه آزاد کیش، اکبر ترکان در بازدید از مصلای کیش ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در ساخت این مجموعه  از برگزاری  مسابقه معماری با موضوع مصلاهای کشور خبر داد.

وی از همه ستادهای نماز جمعه کشور خواست با ارائه مستندات تصویری و نقشه از مصلاهایی که ساخته اند در این مسابقه شرکت کنند. در این خصوص یک هیات داوری بزرگ با بررسی بهترین مصلاهای ساخته شده بعد از انقلاب برترین  مصلای کشور را از نظر معماری معرفی می کنند.

ترکان با اشاره به استقبال خیل عظیم نمازگزاران از احداث مصلای کیش که جلوه زیبای حضور گسترده این جمعیت غیر قابل پیش بینی در عید سعید فطر جای خرسندی برای همه دست اندر کاران و مسئولان داشت افزود: یکی از اقدات ارزشمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به معماری مساجد، اماکن زیارتی و مذهبی مانند مصلا ها است.

وی با بیان اینکه برجسته ترین و عالی ترین این اماکن که در کتاب نظام مهندسی کشور با موضوع مفاخر معماری ایران در عصر جدید منتشر شده حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع) و حرم احمد بن موسی (ع) است که کارهای ارزشمند معماران است.

ترکان افزود: ساخت مصلاها نیز یکی از کارهای ارزشمند انجام شده است و من فکر می کنم کارهایی که در ساخت این مصلا انجام شده در دیگر مصلاها  تا به حال یک جا ارائه نشده است.

کد خبر 3714052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha