۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

بررسی ظرفیت های توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان

بررسی ظرفیت های توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرفیت ها، راهکارها و چالش‌های توریسم درمانی در استان سیستان و بلوچستان در دست بررسی است.

محمود رضا میری درگفتگو باخبرنگار مهر افزود: امروزه گروه هایی با موضوع توریسم درمانی  برای استفاده از تغییرات آب و هوا، با اهداف پزشکی و درمانی همچون استفاده از آب های معدنی و معالجه اقدام به مسافرت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه توریسم درمانی به عنوان یک صنعت پردرآمد در جهان به شمار می‌رود، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان نیز بدلیل پتانسیل‌ها و ظرفیتهای مختلف بویژه در بخش سلامت می‌تواند به مقصد توریسم درمانی از سوی کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که در آنها تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی زیاد است یکی از ظرفیت های خوب استان در بخش توریسم درمانی خواهد بود و تجهیز شهرهای مرزی به امکانات پزشکی بسترهای لازم را برای تحقق این امر فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمارستانها و مراکز درمانی استان به امکانات و تجهیزات پزشکی مناسبی دارند و خدمات و مراقبت های پزشکی در خصوص بیماریهای مثل سرطان ها، بیماری‌های مغز و اعصاب، جراحی های پیوند اعضا، عمل های زیبایی و غیره را به شهروندان ارائه می‌دهند.

میری عنوان کرد: هم اکنون کشورهای برونئی، کوبا، هنگ کنگ، مجارستان، هندوستان، اردن، لیتوانی، مالزی، فیلیپن، سنگاپور، تایلند و امارات در زمینه توریسم درمانی فعال هستند.

گفتنی است: درآمدزایی، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها از جمله مزایای توریسم‌درمانی در استان است.

کد خبر 3714355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha