۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴

در جشن تولد پیشکسوتان هنرمند مطرح شد

برخی بیماری‌ها با کار و فعالیت از بین می‌رود/ بهانه‌ای برای اتحاد

برخی بیماری‌ها با کار و فعالیت از بین می‌رود/ بهانه‌ای برای اتحاد

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در جشن تولد هنرمندان پیشکسوت تیر ماهی، عنوان کرد تجربیات پیشکسوتان بیش از کنجکاوی در رابطه با سن و سال آنها مفید است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد تیر ماه امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم که با شعرخوانی بامداد جویباری شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کلید خورد، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به امنیت و آرامش کشور اشاره کرد و گفت: خوشحالیم در شرایطی این جشن را به صورت ماهیانه برگزار می کنیم که در امنیت و آرامش هستیم و از تمام کسانی که در برقراری این آرامش سهمی دارند، سپاسگزارم.

ما از آذر ماه سال ۹۲ مراسم جشن تولد پیشکسوتان هنرمند را شروع کردیم و این مراسم پوسته ظاهری فعالیت هایی است که در موسسه ما انجام می شود اما به دلیل حفظ شان و منزلت این هنرمندان ترجیح می دهیم از وظایفمان که رسیدگی به مسائل آنها است، سخنی نگوییم.

وی با اشاره به اینکه این روزها در حال آماده سازی چند مستند هستیم، ادامه داد: در حال حاضر مستندهایی از زندگی هنرمندان پیشکسوت در حال تولید است و تاکنون ۱۰ نفر از این پیشکسوتان جلوی دوربین رفته اند.

یکی دیگر از امکاناتی که سعی در فراهم کردن آن داریم، اجاره ساختمانی جدید است که امیدوارم تا ۲۰ روز آینده در آنجا مستقر شویم و با رایزنی هایی که انجام دادیم، بتوانیم مالک این ساختمان باشیم و دورهمی های بعدی را در مکان جدید برگزار کنیم.

عظیمی عنوان کرد: این مراسم ها در واقع بهانه‌ای است برای ارتباط بیشتر هنرمندان با یکدیگر که خوشبختانه اتحاد و همدلی آن هم از نوع خانوادگی یکی از نتایج مثبت این جمع ها بود. ما با راه اندازی گروه هایی در صفحات مجازی توانستیم تعامل بین هنرمندان را بیشتر کنیم و باعث افتخار است که بگویم پیشکسوتان نیز از این مسئله استقبال کرده و ارتباط خوبی بینشان شکل گرفته است.

در ادامه مراسم، مهری مهران از پیشکسوتان بازیگری تئاتر ضمن تشکر از حضورش در این موسسه بیان کرد: خوشحالم در شرایطی که حال و روز خوبی نداشتم، عزت الله انتظامی به دادم رسید و در معالجه من سهم فراوانی داشت. من از ۱۴ سالگی روی صحنه تئاتر بودم ولی اخیرا در روزگاری به سر می بردم که مجبور بودند من را در خانه سالمندان نگه دارند، اما با کمک ایرج راد اوضاع من بهتر شد و موسسه هنرمندان پیشکسوت حال من را خوب کرد و به دادم رسید.

در ادامه این مراسم رضا فیاضی که این روزها نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» را در تالار هنر روی صحنه می برد ضمن دعوت از دوستان خود به این نمایش بیان کرد: ما تلاش کردیم فضایی فراهم کنیم تا هم برای کودکان و نوجوانان و هم والدینشان حرف تازه ای برای گفتن داشته باشیم و این موضوع بهانه ای باشد تا در جایی دیگر دور هم جمع شویم.

در پایان این مراسم، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد بیان کرد: هنرمندانی که در این جمع حضور دارند، هر کدام صاحب آثار فاخری هستند و وقتی بحث پیشکسوت مطرح می شود، اول از همه درباره سن و سال کنجکاوی می کنند در صورتی که بهتر است به جای توجه به این مقوله از تجربیات این دوستان بپرسیم و استفاده کنیم. موسسه هنرمندان پیشکسوت باید فعالیت تک تک این عزیزان را اعلام کند و سایر دوستان دعوت شوند تا هنر همدیگر را در رشته های مختلف ببینند.

وی افزود: کار و فعالیت است که انسان را با نشاط نگه می دارد و از تنگناهای تنهایی رها می کند. برخی از بیماری هایی که در سنین بالا سراغ فرد می آید ریشه های ذهنی دارد و اگر هنرمندان و افراد سالمند تشویق به کار و فعالیت شوند، این بیماری ها خودبخود از بین می رود. امیدوارم بعد از این شاهد سرزندگی و فعالیت هنرمندان پیشکسوت باشیم.

احترام برومند نیز که به نیابت از همسرش داوود رشیدی در این برنامه حضور داشت، بیان کرد: ما در این چند وقت، هفت بار برای وی تولد گرفتیم چون آقای رشیدی شادی و دور هم بودن را دوست دارد. من مهمترین چیزی که از او یاد گرفتم ایمان و ارادت به کار بود چون از هر دری بیرونش می کردند از در دیگری وارد می شد.

وی یادآور شد: پیشکسوت بودن به معنای کار نکردن نیست و اگر این بیماری برای داود رشیدی رخ نمی داد وی همچنان مشغول کار بود. او هیچوقت از شرایط شکایت نکرد و امروز هم من به نمایندگی از او سلامش را به شما می رسانم.

جشن تولد تیر ماهی های پیشکسوت هنرمند با حضور مجید انتظامی، منوچهر آذری، حسن ناهید، اکبر نیکان پور، علیرضا رئیس شقاقی، اکبر عالمی، رضا فیاضی، شاپور گودرزی، بامداد جویباری و احترام برومند رقم خورد.

کد خبر 3715938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha