۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱

پس از هفت روز تلاش؛

پالایشگاه اول پارس جنوبی وارد مدار شد/ اجرای ۲۰۰۰ برنامه تعمیراتی

پالایشگاه اول پارس جنوبی وارد مدار شد/ اجرای ۲۰۰۰ برنامه تعمیراتی

بوشهر - تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با دو هزار مورد تعمیراتی و پس از هفت روز فعالیت شبانه روزی به پایان رسید و این پالایشگاه بصورت کامل در مدار قرار گرفت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اکبر غلامی رئیس تعمیرات پالایشگاه اول اظهار کرد: تعمیرات اساسی امسال با تلاش متخصصان همه‌ واحدها و برای آماده سازی و استمرار تولید پیدار گاز، طی هفت روز انجام شد. 

غلامی افزود: این عملیات با انجام ۷۰۲ دستور کار و صدور دو هزار مورد تعمیراتی و با صرف سه هزار نفر- ساعت کار بر اساس برنامه زمانبندی با موفقیت کامل به پایان رسید. 

وی اعلام کرد: بیشترین صدور مجوز تعمیراتی مربوط به عملیات جوشکاری با ۲۲۰ مورد مجوز کار که خوشبختانه بدون هیچگونه حادثه انجام شد. 

غلامی یادآور شد: تعمیرات پیشگیرانه سه ساله و یک ساله کمپرسورهای پروپان، صادرات و تعمیر کامل پکیج های نم زدایی، آمین وسیکل تبرید و همچنین ارتقاء سیستم های کنترلی DCS از ورژن ۵.۳ به ۱۱.۳ و بومی‌سازی دانش فنی این حوزه دریچه ای برای طراحی سیستم‌های کنترل اصلی، رفع اشکالات موجود و بهینه شدن کنترل فرایند، از جمله مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی است. 

وی ادامه داد: پیشگیری از خطرات حمله‌ی سایبری یکی از دستاوردهای مهم در تعمیرات اساسی این پالایشگاه بود. 

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تعمیرات برق گفت: اجرای پروژه ارتقاء و بهینه سازی سیستم مدیریت توان شبکه برق پالایشگاه از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که با انجام آن، سیستم نرم افزاری و سخت افزاری و مونیتورینگ، تغییرفلوچارت برنامه ریزش بار تا ۶ مرحله روز آمد شد. 

غلامی تصریح کرد: پیشگیرانه همه‌ی سیستم‌های UPS و ترانسفورماتورهای قدرت و باس بارهای ۳-۶-۱۱و ۳۳ کیلوولت و موتورهای فشارقوی ۱۱ کیلوولت از دیگر اقدامات مهم انجام شده بشمار می‌رود که با تلاش متخصصان در واحد برق به ثمر نشست. 

به گفته‌ی وی، با هدف حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی، تعمیرات اساسی واحدهای SRU با دقت بالا و نظارت دقیق انجام گرفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، در فاز اول پارس جنوبی روزانه ۲۸.۳ میلیون متر مکعب گاز از دو سکوی سر چاهی برداشت و عملیات جدا سازی آب همراه گاز در سکو انجام می‌شود و گاز و میعانات گازی به‌صورت دو فازی به وسیله یک خط لوله زیر دریایی ۳۲ اینچ به فاصله ۱۰۵ کیلومتر به خشکی منتقل می‌شود.

کد خبر 3718040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha